Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden gått på kcal underskudd for å gå ned i vekt. (22 år, 130kg)

Har tidligere kun brukt proteinpulver, tran og multivitamin og trent styrke i noen år.

Har merket veldig at restitusjonen er dårlig nå som jeg er på underskudd.

Trener styrke 4-5 dager i uken (en muskelgruppe om dagen) og (prøver) minst 30 min med kardio pr dag.

Har derfor tenkt å prøve litt div kosttilskudd.

Så nå har jeg dette klart til bruk:

Protein: ON 100% whey standard, twinlab whey fuel og Star nutrition whey-80

Kreatin: ON micronized creatin pulver

Multivitamin: spectra elns

Bcaa: MRM bcaa+g (m/glutamine)

Mineral(isteden for Zma): noe foods full spectrum minerals (sink og magnesium mengde lik som Zma produkt)

Cla: gymgrossisten standard

Pwo: ON platinum pwo (kun om jeg ikke er helt opplagt før trening)

Så var det når alt skal inntas...

Proteinpulver blir ved frokost (pluss tran, cla og vitaminer) og etter trening.

Kommer med en del spm nå, kunne jo brukt google, men å lese gjennom 20 tråder pr ting i eksamenstid, føler jeg det er best med en tråd her.

Kreatin til frokost eller før/etter trening? 5g nok om dagen eller loading periode?

Bcaa (+glutamine) etter trening? Følge anbefalt dose?

Mineraltilskuddet: med frokost eller før leggetid som Zma?

Fortsetter under...

kreatin kan du ta før trening - 5g(1 scoop) per dag er nok- "Loading periode" er bare tull og vas. 5 g per dag- kvar dag

Bcaa kan du egentlig droppe ut- så og si ingen effekt- med mindre du eventuelt skulle faste

Mineral produktet- ta det før legge tid

Det kan nok heller vær at restitusjonen er dårlig fordi du trener styrke 5 ganger i uken?

hvorfor ikke kjøre fullkrops program. mandag, onsdag og fredag- fri i helgene? DA får du plenty restitusjon og fremgang

Eminator her svarte du på det jeg lurte på i en annen tråd. lol :-P

BCAA trenger du ikke, og ON 100% Whey som du går på inneholder plenty BCAA (Om jeg ikke husker feil)

Hvor høy er du? , og jeg ville nok også delt opp til enten fullkropp eller 2 split, med mindre du er veldig dreven i styrke og føler du får mest utav å trene "hver dag" :)

Takk for svar.

Er ca 185 tenker jeg.

Har kjørt mye fullkropp og 2/3 splitt og ville prøve noe nytt. :) (Er i veke 3 av 8 i programmet)

Så prøve å selge bcaa eller prøve den en periode og se om det kan bli noe effekt?

Skal jeg ta pauser med kreatinen etter 4-5 uker eller bare kjøre 5g om dagen hele tiden?

Takk for svar.

Er ca 185 tenker jeg.

Har kjørt mye fullkropp og 2/3 splitt og ville prøve noe nytt. :) (Er i veke 3 av 8 i programmet)

Så prøve å selge bcaa eller prøve den en periode og se om det kan bli noe effekt?

Skal jeg ta pauser med kreatinen etter 4-5 uker eller bare kjøre 5g om dagen hele tiden?

Du kan godt bruke bcaa/under trening :)! Du trenger heller ikke ta pause med kreatin, det kan du bruke hele tiden :)!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...