EspenB Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Heisann, Har sett noen her på forumet kjøre carb-cycling diett med stor suksess. Har lest meg litt opp på det og når jeg har fått lagt en slagplan vil jeg prøve det ut i en 8ukers periode. Har for øyeblikket kun en "skisse" over hvordan jeg ønsker at syklusen skal se ut, og fordelingen av makroene på de forskjellige dagene. Det er i 1.omgang det jeg ønsker å få kommentarer på, før jeg setter meg ned og setter opp en matplan. Jeg er 22 år, 187cm høy og 94kg tung. Trener styrke 4 ganger i uka (x-size). Ingen kardio. Stillesittende jobb. Trent styrke i 2,5 - 3år, hovedsaklig på kaloriunderskudd.Har likevel fått bygget OK med muskler og vil nå ned på 85 - 88kg et sted for å bli mer markert, og for å kunne kjøre på med en bulk etter sommermånedene uten å bli ukomfortabelt feit. High carb day: 210g prot - 282g karb - 60g fett = 2508kcal Low carb day: 255g prot - 78g karb - 97g fett = 2205kcal No carb day: 265g prot - 0-5g karb -155g fett = ~2455kcal 2 ukers syklus: Mandag: High Tirsdag: low Onsdag: no Torsdag: low Fredag: high Lørdag: no Søndag: low Mandag: low Tirsdag: high Onsdag: no Torsdag: low Fredag:high Lørdag: low Søndag: no Deretter ny innveiing og evt. justering av kcal-inntak. Unngår "0karb-dager" på mandag, tirsdag, torsdag og fredag da dette er treningsdager.Tenker å repetere dette hvertfall 4 ganger og se hvordan kroppen responderer. Hvordan synes dere dette ser ut? Og har dere positive erfaringer med carb-cycling? Alt av innspill/hjelp mottas med takk! Martinpk 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29700-carb-cycling-oppstartshjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martinpk Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hei. Veldig spent på hvilke resultater og erfaringer du gjorde deg med denne gjennomføringen. Vet at det er lenge siden nå, men vurderer å prøve det samme. Har veldig like forutsetninger som deg, så jeg håper å høre hvordan det gikk Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29700-carb-cycling-oppstartshjelp/#findComment-1187191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martinpk Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Den 10.5.2014 at 17.33, EspenB skrev: Heisann, Har sett noen her på forumet kjøre carb-cycling diett med stor suksess. Har lest meg litt opp på det og når jeg har fått lagt en slagplan vil jeg prøve det ut i en 8ukers periode. Har for øyeblikket kun en "skisse" over hvordan jeg ønsker at syklusen skal se ut, og fordelingen av makroene på de forskjellige dagene. Det er i 1.omgang det jeg ønsker å få kommentarer på, før jeg setter meg ned og setter opp en matplan. Jeg er 22 år, 187cm høy og 94kg tung. Trener styrke 4 ganger i uka (x-size). Ingen kardio. Stillesittende jobb. Trent styrke i 2,5 - 3år, hovedsaklig på kaloriunderskudd.Har likevel fått bygget OK med muskler og vil nå ned på 85 - 88kg et sted for å bli mer markert, og for å kunne kjøre på med en bulk etter sommermånedene uten å bli ukomfortabelt feit. High carb day: 210g prot - 282g karb - 60g fett = 2508kcal Low carb day: 255g prot - 78g karb - 97g fett = 2205kcal No carb day: 265g prot - 0-5g karb -155g fett = ~2455kcal 2 ukers syklus: Mandag: High Tirsdag: low Onsdag: no Torsdag: low Fredag: high Lørdag: no Søndag: low Mandag: low Tirsdag: high Onsdag: no Torsdag: low Fredag:high Lørdag: low Søndag: no Deretter ny innveiing og evt. justering av kcal-inntak. Unngår "0karb-dager" på mandag, tirsdag, torsdag og fredag da dette er treningsdager.Tenker å repetere dette hvertfall 4 ganger og se hvordan kroppen responderer. Hvordan synes dere dette ser ut? Og har dere positive erfaringer med carb-cycling? Alt av innspill/hjelp mottas med takk! Hei. Veldig spent på hvilke resultater og erfaringer du gjorde deg med denne gjennomføringen. Vet at det er lenge siden nå, men vurderer å prøve det samme. Har veldig like forutsetninger som deg, så jeg håper å høre hvordan det gikk Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29700-carb-cycling-oppstartshjelp/#findComment-1187192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.