Gå til innhold

Daglig kaloriintak


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har endelig blitt lei av cola, sjokolade og slapp livsstil, og har gjort (for meg) drastiske endringer. I dag fikk jeg tilsendt en slags "kalorikalkulator" av ei venninne, og den gjorde meg forvirret, så jeg håper dere kan hjelpe meg :huh:?

Når jeg la inn vekt, høyde og alder fikk jeg et resultat som sier følgende:

Ditt daglige kaloribehov er 1929

Basale kaloribehov er 1403

For å gå ned i vekt bør du få i deg 1543

For å øke muskelmasse bør du ligge på mellom 1929 og 2315.

Jeg ønsker BÅDE og gå ned i vekt og å få mer muskelmasse. Hva bør jeg egentlig ligge på da?

Jeg spiser sunt, men sliter med å få i meg nok mat hver dag. Fordi dette er helt nytt for meg trener jeg foreløpig bare hjemme med ellipsemaskin (intervall eller lange økter), vanlige vekter, og sånn stor ball som jeg gjør ulike øvelser på. Jeg går også tre timers tur i skogen 2-3 dager i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg logger mat og aktivitet med Fitbit Flex og supplerer med Lifesum for nøyaktig oversikt. Legger ved bilde fra gårsdagen, det ca slik hver dag ser ut. Føler meg god og mett hele tiden, til tross for at den sier jeg spiser for lite...

post-33950-14440979153632_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...