Gå til innhold

Løs, overflødig hud? Forebyggende


Anbefalte innlegg

Jeg ser det ligger ute noen tråder om overflødig hud ved vektnedgang. Men håpte jeg kunne skrive om megselv, og noen som kanskje har litt peiling kunne vurdere om det blir ett problem for min del, (hva de tror, ber ikke om noen ekspert mening) :) , og eventuelle tips til forebygging.

Hørt at mange sliter med overflødig hud og cellulitter etter vekttap.

Meg:

- 24 år, 163 cm, 96 kg. (startet på 99 kg,for kort tid siden). Så det er foreløpig ikke noe problem.

- Jeg vil ned til under 80 kg, altså på 70 tallet ett sted. Har ingen klar idealvekt, da jeg tenker den vil endre seg etterhvert som jeg kommer ordentlig i gang med trening, og kanskje forhåpentligvis bygger litt muskler. Jeg vet at jeg uansett vil ha for høy BMI, men personlig syns jeg kanskje det er noe misvisende. For meg vil det ikke se bra ut å veie f.eks. 60 kg. Til tross for min høyde. Jobbet i utgangspunkt ikke mot ett spesielt vektmål, men å bli kvitt overflødig fett, stramme opp, og bli sunnere/friskere.

- Jeg har hengemage

- Strekkmerker over hofter på fremsiden av magen (rundt navlen), og noe mellom lår, og armer. De er gamle, og lyse.

Jeg har så smått begynt å trene, og har investert i noen få PT timer, som skal benyttes nå i starten for å komme i gang. Starter med de til Tirsdag.

Foreløpig så ser mitt treningsprogram slik ut:

- 20 min på Ellipse

- Knebøy 40 kg. 10 rep. 3 set

- Markløft. 30 kg. 10 rep. 3 set.

- Nedtrekk 25 kg. 10 rep. 3 set.

- Brystpress 8+8 kg. 10 rep. 3 set

- Arnold press 4+4 kg. 15 rep. 2 set.

- Planke 3 ganger, så lenge jeg holder ut. Ofte mellom 20-40 sekunder per gang.

- Sideplanke 10 ganger opp/ned på hver side

- Situps 40 stk. 10 rette, 20 skrå. 10 saks med bena.

Fått program på treningssenteret.

Jeg har trent 4 ganger i uken, de siste to ukene. Spiser 1300-1500 dager jeg ikke trener. Og spiser opp treningskcal de dagene jeg trener. Er stillestående person, student og kontorjobb.

Jeg er over gjennomsnittlig sterk ift. til kjønn, vekt og høyde. Så jeg har litt muskler som gjemmer seg under fettet.

- Hva kan gjøres for å unngå overflødig hud? Bør jeg endre på noe?

- Vet stabil vektnedgang skal hindre det, over tid. Men usikker på hva det vil si. 1 kg/uken, er det ok?

- Kan det hjelpe med kroppsmassasjer for blodsirkulasjon? Noen spesiell massasje, eller vanlig kroppsmassasje på studio? Hvor ofte?

- Vitaminer og mineraler, kosttilskudd en kan ta?

- Annet? Noe jeg bør gjøre, eller ikke bør gjøre?

Jeg er tidlig ute, men tenkte å ha dette i tankene under vektnedgangen, for å forebygge og ikke havne i denne situasjonen. Det vil ikke være aktuelt å lege seg under kniven.

Takker alle som orker å ta seg tid til å svare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Mye går tilbake av seg selv, bare du er litt tolmodig. Ellers leste jeg her at det finnes kremer som kan brukes, de var i utgangspunktet laget gravide etter fødsel.

Du kommer garantert til å få bedre råd på forumet ila kort tid. Åkke som, vedder jeg på at du får en fin tid fremover. Husk å ta regelmessig bilder, så ser du fremgangen mye bedre. Stå på og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...