Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år spist ganske usunt. Daglig inntak av cola,sjokolade, pizza, taco osv. I tillegg har jeg ikke trent på 3-4 år. Har nå begynt å trene og endret kostholdet mitt helt.

Ned i vekt er ikke målet da jeg er 182cm og veier 66kg. Problemet er at jeg ikke har noe muskler og det lille som er på kroppen er fett.

Jeg trener tre-fire ganger i uken, hovedsakelig styrke, men er bekymret for antall kal jeg får i meg da jeg ikke ønsker å gå ned i vekt, men bygge muskler.

Slik ser matplanen ut:

Måltid 1: 2 proteinpannekaker ( laget av 2 egg, havregryn, kanel, 1ss mager vaniljekesam ) med litt honning/syltetøy uten sukker. 1 glass styrk melk

Måltid 2: omelett eller to skiver grovt brød med ost og kalkun

Måltid 3: 100g fullkornspasta eller ris, 350 gram biff/kylling eller 200g laks

Måltid 4: kyllingsalat eller proteinbar ( 100g kylling )

Måltid 5: 2 proteinpannekaker eller havregryn. 1 glass styrk melk.

Før/etter trening er det som regel banan, nøtter eller proteinbar

Ellers drikker jeg vann, fun light, te, smoothie og kaffe med styrk melk.

Ser dette ok ut ?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29635-hjelp-nytt-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet ikke hvor mye kunnskap du har om trening, men siden du ønsker å bygge muskler, og ikke føler du lykkes med dette vil jeg råde deg til i det minste å ta en intro time med PT, og aller helst et ukentlig oppegg til du føler deg trygg, og får riktige øvelser for å nå målene dine.

husk og ikke gape over for mye på en gang, da er det veldig lett å gå på en smell. husk at noe av det vanskeligste vi mennesker kan gjøre er og endre vaner ;) men bare ved det å kutte cola og godis hver dag vil du oppleve endringer i kroppen, både fysisk og psykisk...etter kort tid.

ellers vil jeg, uten å ha fin regnet på kaloriene dine, bare små justert litt på måltidene dine f.eks noe slikt som,

måltid nr 1: byttet til vanlig kesam eller gresk yoghurt eller cottage chees.

måltid nr 2: ikke omelett ELLER to skiver brød, men omelett MED to skiver brød ost og kalkun.

maltid nr 4: går utifra dette er middagen din, ser bra ut- pøs på med grønt =)

måltid nr 5: liker du dette så spis dette, ca som til frokost.

men skal du bygge muskler må du trene dem, og fòre dem med nok mat ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29635-hjelp-nytt-kosthold/#findComment-1008885
Del på andre sider

Synes kostholdet ditt ser helt perfekt ut, men sleng på litt grønnsaker! de kan du spise masser av :) du ligger på ca. 2400 kalorier etter min regning, men det kan variere etter hva du velger mellom... husk at du trenger kalorier for å bygge muskler! og jo mer muskler du har jo mer forbrenner du :) du kan jo finjustere på kostholdet etter hvordan du føler det går og kutte ned på de dagene du ikke trener.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29635-hjelp-nytt-kosthold/#findComment-1008951
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...