Leneee91 Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Er litt fast på vekta/fett% så trenger nok litt hjelp om eg spiser rett mengde mat :-) Veier nå ca 60kg og er 163cm. Trener styrke 3-4ganger i vekå og går litt hverdag men prøver å ha minst 2 intervall økter i vekå! ;-) Mitt matinntak er ca; Morgen: Havregryn 1dl og litt ekstralettmelk 2ts sukkerfri syltetøy. Bcaa før trening Fres under trening Etter trening: Myoprotein 40g i 40dl ekstra lett melk 1ts kreatin 2riskaker elr 2knekkebrød m/magert pålegg Lunch: 2 knekkebrød, 2 heimbakabrød eller eggerøre med 3egg. Middag: Halv pose byggris ca 160g kylling,fisk eller kjøtt grønnsaker Annet: Samme som lunch, eller sen middag vist det har vært travelt! Om eg er mer sulten tar eg ofte ei banan, skive, knekkebrød eller sukkerfri yoghurt! Annen tilskudd er omega3, multi vitamin og magnesium... Ingen dager er like så eg kaller ikkje matinntake mitt no ein diett, men heller ein "streng" periode! Som nå skal vare fram til eg har mistet mage fettet. (Problemområdet) Drikke er vann, funlight og cola zero i helgene. Lørdag er spisedag så da blir det litt smågodt ellers lager me sunn taco, pizza eller mat fra bunnav!.. Håper nåken har litt tid til overs å sjå på da! ;-) Kan og legga ved ett bilde, men da ligge nåke innpå loggen og! :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29630-hjelp-diett-for-lite-eller-for-mye-mat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sportyungdom Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Fint at du gjør noe og rører på deg for din egen del, hold på det! MEN: det der er nok alt for lite mat hvis du skal trene samtidig (eller uansett)! Ifølge BMRkalkulatorer (hvileforbrenning) har du en hvileforbrenning på 1400 kalorier om du ikke beveger deg i det hele tatt, og 2100 om du trener moderat 3 ganger hver uke. Hvis du vil ned i fettprosent (øyemålt) vil jeg heller anbefale deg å satse på mer proteinrike måltider og sunne fettkilder. Proteinrik mat (som ikke koster skjorta) kan være produkter som: tunfisk, torsk, kalkun/kylling (pålegg), kesam, skyr og cottage cheese. Toppes sistnevnte med nøtter har du et fantastisk og (nesten) fullverdig måltid. Såkalte "spisedager" er heller ikke å anbefale (uten å være utdannet what so ever) slik at du ikke stapper i deg en hel melkesjokolade etter pizzaen, men heller unner deg SMÅ goder i hverdagen. Hjemmelagd grov og sunn mat er supert! Prøv å hold deg på ca 1800 kcal hver dag (minst) i en PERIODE til du ser det resultatet du ønsker, og så må du moderere deg slik at kroppen ikke går inn i en "sulttilstand". Ifølge den matplanen du skrev opp ligger du på bare 1100 kalorier(?!) noe kroppen kaaaanskje tåler i et par uker MAKS. Så øk på med proteiner og bytt ut brødskiva med en skål cottage cheese Stå på, du når målet ditt med en god dose viljestyrke og motivasjon! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29630-hjelp-diett-for-lite-eller-for-mye-mat/#findComment-1008303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leneee91 Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2014 sportyungdom Takk skal du ha! :-) har ikkje nåke spesiell erfaring med mat og ernæring. Men er veldig opptatt av sunn og hjemmelaget mat :-) Ser nå att eg må spise meir noe som kan være ein utfordring, men ditta skal eg klara!! :-) Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29630-hjelp-diett-for-lite-eller-for-mye-mat/#findComment-1008364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.