Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, har nå trent nybegynnerprogrammet en good stund og merker gode resultater ! det eneste jeg mangler er å få på plass et kosthold. nå for tiden spiser jeg helt vanlig mat som f.eks brødskive med gulost og skinke til frokost og lunsj også spiser jeg middag som mamma lager og litt til kvelds, jeg spiser selvfølgelig litt godteri i helga men aldri i ukedagene. jeg drikker heller ikke noe særlig med brus men det går mest i vann.

Er forresten 16 år 176høy og på 83 kg nå.

Det jeg hgjerne vil ha hjelp til er å lære hva jeg kan spise til de forskjellige tidene, ville vært kjempe takknemlig om noen kunne skriv opp 2-3 forskjellige ting jeg kunne hatt til frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. målet er selvfølgelig å bygge muskler :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29514-forslag-til-matplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt ut brød med knekkebrød, viss du eter masse ost ville eg bytta den ut med lettost, sunnere smør om du bruker det. Et masse grønsaker og frukt. Proteinrik mat er også viktig :)

Frokost :

Havregrøt

Smoothie

Yoghurt med musli og bær ( skyr, gresk yoghurt, vaniljekesam, perledelait, yoplait double 0% )

Lunsj:

Frisk salat, med det du likar, kylling, skinke osv. (veldig godt inni speltlompe)

Egg ( kokt, speilegg, eggerøre, omelett)

her kan du og ha yoghurt med bær :)

Vanilje kesam, cottage chese med bær.

Her er det og godt med middagsrestar fra dagen før.

Middag:

Kylling/ biff/ svin wok.

Karbonadekjøttdeig, kylling kjøttdeig, svinekjøttdeig. Her er alternativa store. Du kan lage taco (fullkornlefte, speltlompe, masse salat).

kylling/biff/svin / fisk med grønsaker, søtpotet osv..

Til kvelds kan du ete det du eter til frokost ?

Personlig er eg glad i varm mat på kvelden, så eg lagar ofre havregrøt, pancakes, osv. Mulighetane er kjempe store:) Ta ein tur innom www.lindastuhaug.blogg.no Der er det masse oppskrifter : )

Lykke til! : )

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29514-forslag-til-matplan/#findComment-1007343
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...