#777 Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Da var fotballsesongen i gang og jeg går nå inn i en lengre periode der styrketreningen vil være begrenset av dette. Styrkeprofil (ikke pers rekorder, men det jeg er god for i øyeblikket) Høyde: 180cm Vekt: 78kg Benk: 110kg 1rm Bøy: 120kg 1rm Mark: 150kg 5rm Press: 70kg 1rm Frontbøy: 90kg 3rm Hadde god erfaring med Texas Method i vinter men etter at oppkjøringen til fotballsesongen tok seg opp har styrkeøktene vært mer sporadiske og båret mer preg av tilfeldigheter. Jeg skal få til 2 (i noen uker 3) økter i uken der den ene av disse ofte vil være dagen før match, jeg ønsker derfor ikke å kjøre hard beintrening på denne økten. Det er også mulig at jeg tvinges til å kjøre styrke 2 dager på rad. Målet er å opprettholde mest mulig styrke og muskelmasse. Ser derfor for meg en 2.splitt med over/underkropp, men er åpen for innspill. (er jo tenkelig at det går an å kjøre lett bein/frontbøy) på økten før match feks. Tenker noe i retning av dette dag 1 (overkropp, kjøres før match) Benk/press (alternerer annenhver uke) 5*5 Chins 3*max Dips 3*max dag 2 (underkropp) Bøy 5*5 Mark 2*5 Ser dette greit ut? Hva burde jeg gjøre hvis jeg skulle få tid til en 3.økt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29381-in-season-program-for-fotball/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.