Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært av den typen som kunne spise hva som helst uten på legge på meg. Har alltid trent ujevnt og uregelmessig gjennom hele livet, så jeg har vært ganske slank og hatt litt muskler selv om kostholdet har vært ræva.

Etter at jeg rundet førti så endret dette seg betraktelig. Og midjemålet har økt, så nå ser jeg ut som en pære!! Nå har jeg kommet godt i gang med mitt nye program, og ser det nødvendig å ta tak i kostholdet.

Det jeg sliter med er å finne ut hva jeg skal spise. Hva kan jeg lage uten at det tar for mye tid? Nå trener jeg fast klokken 06:00 - 06:45 med dette programmet.

MANDAG

Benkpress 3x5

Roøvelse, f.eks. Pendlay Rows 3x5

Skulderpress 3x5

Chin-ups

TIRSDAG

Knebøy 3x5

Rygghev 3x10 eller rumensk markløft 3x10

TORSDAG

Benkpress 1x5 eller 3x3

Face pulls 3x10

Skulderpress 1x5 eller 3x3

Chin-ups

FREDAG

Knebøy 3x5

Markløft 1x5

...og frokosten spiser jeg etter trening og den består hovedsaklig av:

07:00 - FROKOST: Proteinshake og en neve eller to med Cashew-nøtter.

12:30 - LUNCH: 3-4 brødskiver med mårpølse og majones.

16:30 - MIDDAG: Kjøtt/fisk med ris/poteter og gjerne med litt sursøtsaus og grønnsaksblanding.

Kvelds hva er det? Ost og kjeks kan det bli litt av :D

Som dere ser så spiser jeg antagelig for lite og for sjeldent... og feil, men jeg greier ikke å systematisere matopplegget mitt. Må innrømme at jeg er litt matlei, så jeg trenger noen forslag til smakfulle, enkle retter som jeg kan variere med. Til kvelds aner jeg ikke hva jeg skal spise bortsett fra et par brødskiver eller noe.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29379-livsstilsendring-nytt-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å gjøre det enkelt,

1. få inn en proteinshake eller 2 til iløpet av dagen om du har problemer med å få nok proteiner inn i måltidene.

2. Mer pålegg på skivene. Sleng på salat, agurk, paprika, tomat, mer kjøttpålegg og kanskje ost. Lag pålegg med skive på :p

Takk FrkHoel, jeg kan nok ha litt mer kjøtt og "dill" på skivene ja. Tror jeg skal prøve meg på biffsmørbrød eller noe i den duren. Når det er sagt så foretrekker jeg mat fremfor shake. Og en til to shakes om dagen tror jeg er maks av hva jeg greier. Er veldig glad i egg i alle varianter, gjerne med bacon, chorizo eller annet snacks ved siden av. Men man blir jo fort lei av å spise bare det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...