Marie Wathne Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Juhuu partypeople Jeg har nå gått på denne såkalte "PSMF" dietten i fire dager og det går som det suser ( så langt, bank i bordet) Jeg er klar over at dette er en ekstremdiett og vil derfor gjøre dette riktig, både under og etter dietten. Jeg tilhører vektklassen 60-70 kg (168 cm) ( litt usikker på hva jeg veier, eier ikke badevekt) og en typisk dag for meg ser ca slik ut: Frokost: I ss tran, en halv avokado, 2 x eggehviter og litt paprika Lunsj: 1 kyllingsalat av 160 g kylling ( ca) salat, paprika, tomat, agurk Mellommåltid: 150 g cottage cheese, 150 g bringebær Middag: 200 g karbonadedeig, paprika/sopp Kvelds: 150 g cottage cheese, 1 ss tran Jeg var skråsikker på at jeg kom til å kollapse etter to dager, men her sitter jeg enda - med energi og mindre søtsug. Fungerer helt vanlig og tenker egentlig ikke så mye på at dette er en diett - særlig ikke en ekstremdiett. Jeg trener som vanlig og er svært aktiv med tre intervalløkter og tre styrkeøkter i uken. Det har seg altså slik at jeg nå skjønner at man ikke skal trene intervaller - at det er uaktuelt. Men jeg klarer jo? Hva skjer hvis jeg fortsetter å gjøre dette - vil kroppen heller spise opp musklene mine? For skjer det kutter jeg sporstrekens, selv om det er trist å miste kondisen - som forsvinner om den ikke vedlikeholdes (desverre). Jeg sier igjen; jeg vil gjøre dette riktig, og den dagen jeg blir svimmel og utmattet er det ikke snakk om å tvinge seg på noe som helst, men ettersom jeg ikke har noen plager (bortsett fra lavere kroppstemperatur, men ikke så rart ettersom forbrenningen er redusert) Til dere som har testet ut dette! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29297-psmf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Det presiseres at du IKKE skal trene hardt, maks 3 økter, ingen cardio. Så hvorfor vil du deg selv så vondt? Om du absolutt skal teste PSMF, er det ikke bedre å gjøre som det står beskrevet en å feile i starten fordi man gjorde det motsatte? Ingen plager nå, betyr ikke ingen plager i morgen. Bare et vennlig råd Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29297-psmf/#findComment-997239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie Wathne Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Det presiseres at du IKKE skal trene hardt, maks 3 økter, ingen cardio. Så hvorfor vil du deg selv så vondt? Om du absolutt skal teste PSMF, er det ikke bedre å gjøre som det står beskrevet en å feile i starten fordi man gjorde det motsatte? Ingen plager NÅ, betyr ikke ingen plager i MORGEN Jeg vil jo ikke meg selv noe vondt og har ikke merket at noe har gjort vondt heller, hadde det gjort vont hadde det vært en helt annen sak. Selvfølgelig er det som du sier, ingen plager NÅ betyr ikke ingen plager i MORGEN, og det er ikke det at jeg på død og liv skal motsette meg noe som helst - jeg var bare nysgjerrig på - hva som kunne skje om jeg allikevel skulle ha løpt en 4x4 intervall. For er det slik at man skal unnlate løping selv om kroppen kløøør etter å attacke mølla? At energinivået i kroppen tilsier at en mølleøkt er helt innafor - at man hverken er sliten eller svimmel før økta og sitter igjen med overskudd etterpå? Jeg tenker som så at, tja - jeg kan jo ha så latterlig dårlig forbrenning at det lille jeg får i meg i løpet av en dag holder, eller at kroppen bare er sinnssykt treig at den ikke enda har fått med seg at den er på diett - og at jeg kommer til å gå på en skikkelig smell. Jeg lurer på dette fordi det ikke står noen steder hva som er risikoen - kun at det er uaktuelt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29297-psmf/#findComment-997249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg vil jo ikke meg selv noe vondt og har ikke merket at noe har gjort vondt heller, hadde det gjort vont hadde det vært en helt annen sak. Selvfølgelig er det som du sier, ingen plager NÅ betyr ikke ingen plager i MORGEN, og det er ikke det at jeg på død og liv skal motsette meg noe som helst - jeg var bare nysgjerrig på - hva som kunne skje om jeg allikevel skulle ha løpt en 4x4 intervall. For er det slik at man skal unnlate løping selv om kroppen kløøør etter å attacke mølla? At energinivået i kroppen tilsier at en mølleøkt er helt innafor - at man hverken er sliten eller svimmel før økta og sitter igjen med overskudd etterpå? Jeg tenker som så at, tja - jeg kan jo ha så latterlig dårlig forbrenning at det lille jeg får i meg i løpet av en dag holder, eller at kroppen bare er sinnssykt treig at den ikke enda har fått med seg at den er på diett - og at jeg kommer til å gå på en skikkelig smell. Jeg lurer på dette fordi det ikke står noen steder hva som er risikoen - kun at det er uaktuelt. Vell, brenner du lyset i begge endene vil du: A) ikke klare å gjennomføre dietten ikke klare å gjennomføre treningene C) Møte veggen, hardt. Også ellers i livet, jobb, skole, samliv? I begge tilfeller så blir du å føle det som et nederlag, så er det ikke bedre å ta det for det det er, en midlertidig diett å det er bedre å klare det uten å pines, ene å gi opp halvveis fordi man gapte over for mye. Du dør ikke av å ha litt overskudd, selv om du ligger i underskudd. Eller sagt på annet vis, du klarer deg 2 uker uten å springe Men for all del, du må gjøre hva en du vil, vet ikke hvor lenge du har tenkt å holde på. Men du sier du har holdt på i 4 dager og "kroppen ikke har fått med seg at du er på diet", hva baserer du det på? Hvor mye forventet du skulle skje på 4 dager? PSMF er for mange en bare kjip måte å miste vannvekt på, da det er lite karbs over kort tid. Stol på hvordan det skal gjøres, du er nok ikke den første som tenker "Oi, jeg løper litt i tilegg jeg", men vil tro det er en grunn til at det frarådes. Men skal la noen andre ta over PSMF, jeg er ikke noen fan. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29297-psmf/#findComment-997253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie Wathne Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Vell, brenner du lyset i begge endene vil du: A) ikke klare å gjennomføre dietten ikke klare å gjennomføre treningene C) Møte veggen, hardt. Også ellers i livet, jobb, skole, samliv? I begge tilfeller så blir du å føle det som et nederlag, så er det ikke bedre å ta det for det det er, en midlertidig diett å det er bedre å klare det uten å pines, ene å gi opp halvveis fordi man gapte over for mye. Du dør ikke av å ha litt overskudd, selv om du ligger i underskudd. Eller sagt på annet vis, du klarer deg 2 uker uten å springe Men for all del, du må gjøre hva en du vil, vet ikke hvor lenge du har tenkt å holde på. Men du sier du har holdt på i 4 dager og "kroppen ikke har fått med seg at du er på diet", hva baserer du det på? Hvor mye forventet du skulle skje på 4 dager? PSMF er for mange en bare kjip måte å miste vannvekt på, da det er lite karbs over kort tid. Stol på hvordan det skal gjøres, du er nok ikke den første som tenker "Oi, jeg løper litt i tilegg jeg", men vil tro det er en grunn til at det frarådes. Men skal la noen andre ta over PSMF, jeg er ikke noen fan. At jeg sier at kroppen ikke har fått med seg at den er på diett er egentlig ment som en spøk, fordi jeg ikke merker noe til at jeg faktisk er på diett. Jeg har jo ikke lyst til å gå på noen smeller, og som sagt vil jeg jo gjøre dette riktig Men masse takk for tilbakemelding, hører jo på ekspertene! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29297-psmf/#findComment-997256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 At jeg sier at kroppen ikke har fått med seg at den er på diett er egentlig ment som en spøk, fordi jeg ikke merker noe til at jeg faktisk er på diett. Jeg har jo ikke lyst til å gå på noen smeller, og som sagt vil jeg jo gjøre dette riktig Men masse takk for tilbakemelding, hører jo på ekspertene! Du må gjerne prøve deg frem, jeg er på ingen måte en ekspert når det kommer til PSMF, men sett av 1.000.000 tråder om det samme, så er det lurt å bare gjøre det som det er ment. Det gir i alle fall størst sjanse for å kunne fullføre det og ikke gå på en monstersprekk med påfølgende oppretting av desperasjons-tråden "hjelp, sprakk på PSMF" Lykke til Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29297-psmf/#findComment-997257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Folk er som regel litt for alt eller ingenting - kjenner flere personer som føler de på gjøre ting ekstremt for best mulig resultater og egentlig bare ødelegger for seg selv med det. For å trekke linjer til en situasjon med ei venninne - hun går tur og trener styrke de felste dager i uka. på disse dagene spiser hun så lite eller sunt som mulig. På dager hvor hun ikke kan trene eller det går ut av spesielle grunner ser jeg henne gi helt faen og gomle fine rundstykker og sukker hele dagen. - det skulle jo vært omvendt, de dagene hun trener hardt kan hun gjerne belønne seg selv litt mens på dagene hun ligger på sofaen bør hun spise tilnærmet slik hun gjør nå når hun er aktiv. Dette blir jo litt det samme som å skulle trene masse på en ekstremdiett, og du kan ende i en veldig kjip situasjon om plutselig hjernen føler dette er noe som du bør fortsette med lengre enn anbefalt Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29297-psmf/#findComment-997275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.