Gjest Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Det der stammer fra bedriftsavtaler hvor det er spesielle avtaler, hvor nedetid er et ganske så analt punkt. Er det nede i 5 min, så kan du få X-antall kroner igjen for nedetiden i kompensasjon. Det de gjelder skjønner ikke at slik fungerer ikke privatsektoren Følgende er faktisk reelt: En professor sendte inn en skriftlig klage hvor han hadde satt opp et regnestykke på 2 (timer nedetid) x 500 kr (hans timelønn - for han jobbet hjemmefra) = 1000 kr som han krevde i kompensasjon. Det gikk en faen i meg, så jeg svarte at vi ikke kunne kompensere indirekte kostnader, men at vi skulle kompensere han direkte for nedetiden ved å trekke fra abbonementskostnaden: 349 kr (mndpris) * 2 (timer) / 744 (timer i mnd) = 1 kr. La deretter inn 1 kr i kompensasjon på neste regning. Ja litt barnslig jeg innrømmer det.. men forhåpentligvis tok han brevet med litt humor (eller bytta leverandør) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.