Sagstein Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Jeg tipset Fitnessbloggen for en stund tilbake om å gjøre en test av proteinpulver. Siden jeg ikke har sett noe har jeg laget min egen lille test:) Jeg testet seks forskjellige smaker av Star Nutrition Whey-80 (Grymgrossisten) som koster 169 kr/kg og består av 76 gram protein per 100 gram. Har blandet med skummet melk i blender. Det skummer litt, men lar du den stå litt så forsvinner skummet. Gir karakter fra 1-6 der 6 er best, men har ikke gitt noen seksere da jeg mener at det bør smake like godt som Litago, Cocio osv for å få toppkarakter. Her er de sortert i rekkefølge etter best smak: 1. Double Rich Chocolate, karakter 5 Søt og ganske fyldig sjokoladesmak som du kan drikke mye av uten å bli lei. Lukter godt. 2. Vanilla Pear, karakter 5 Frisk og god selv om den ikke smaker så veldig av vanilje og pære. Den smaker bare godt og du blir ikke lei. Den er ikke kvalmende slik ren vaniljesmak kan bli. Lukter godt også. 3. Banan, karakter 4 Hvis du liker drikke med banansmak så vil du like denne. God og mild smak og lukt av banan. 4. Mintsjokolade, karakter 4 Den smaker godt denne også, men ikke like godt som de over. Den er god og jeg kunne drukket mye av denne uten å bli lei, men det er ikke sånn at jeg nyter den sånn som med double rich chocolate. 5. Vanilje, karakter 3 Denne er helt OK. Vaniljesmaken er god, men jeg tror det kommer et visst punkt der man bare får nok av vanilje. Men den går helt fint å drikke uten noen bismak av protein. Tror den kan være veldig god i en milkshake eller noe der du trenger litt vaniljesmak. 6. Pistasj, karakter 2 Pistasjsmaken er god og visstnok fin å lage is av. Men litt for søtt og for mye smak til at jeg orker å drikke mye. Blir fort lei. Jeg har tidligere smakt jordbær og sjokolade fra Star Nutrition som jeg ikke likte. Men det virker som de utvikler produktene sine hele tiden, for den dårlige proteinsmaken som har vært der tidligere er helt borte i alle produktene jeg har prøvd her. Generelt sett er produktene ganske søte, noe jeg synes er helt greit, men de smaker ikke så veldig mye av sjokolade og vanilje som jeg skulle ønske. Sammenligner du med Litago og Cocio så smaker disse mer av sjokolade/jordbær/kakao enn disse shakene. AnetteMo, IngridErno og rudboy 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29246-smakstest-av-seks-proteinpulver-fra-gymgrossisten-starnutrition/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.