Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt råd for å komme i gang med styrketreningen! Jeg har siden jul gått ned ca. 8 kilo, men har fremdeles litt igjen å gå på. Målet er å bli sterkere, strammere og forhåpentligvis tynnere. Det å bli sterkere er uansett hovedmålet! Jeg har aldri trent styrke med vekter, og har derfor mange spørsmål! Jeg er 173cm høy og veier nå 73kg. Jeg har funnet et program her på fitnessbloggen jeg tenker å følge: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ .Er dette ett greit program? Er det noe som mangler? Jeg lurte også litt på hvordan jeg bør spise for å få mer muskler, uten å legge på meg igjen. Ligger nå på ca. 1400-1600kcal til dagen, er det for lite eller for mye? Som dere skjønner så er jeg ganske grønn på temaet!

Håper dere kan dele litt erfaringer med meg! :) Alle gode råd og tips tas imot med STOR takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29083-trenger-r%C3%A5d-for-%C3%A5-komme-igang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dytter på denne og håper du får flere fornuftige svar ;):)

superbra med 8kg ned siden jul da! det beste er jo langsiktig vektnedgang. (y)

Om 1400-1600kcal om dagen er så mye vil jeg ikke påstå.! Men det kommer jo også ann på hvor ofte og hardt du trener.

• 2 uker senere...

selv ligger jeg på over 2000 om dagen, men så har jeg god forbrenning også tror jeg:whistle:

mange kan faktisk oppleve å gå ned i vekt ved å øke kcal inntaket.

selv trener jeg en 4splitt som varer max 45min pr økt. Ingen cardio. jeg også øker proteininntaket de dagene jeg trener. ;)

regnet utifra at du var 20 siden jeg ikke så noe alder.

RMR = 1550.25 Kalorier

Estimert kaloriforbruk utifra aktivitetsnivå

Liten eller ingen aktivitet: Stillesittende arbeid.

1860.30 kalorier

Lav aktivitet: Rolig trening 1-3 ganger per uke.

2131.59 kalorier

Middels aktivitet: Moderat trening 3-5 ganger per uke.

2402.89 kalorier

Veldig aktiv: Hard trening 6-7 ganger per uke.

2674.18 kalorier

Ekstremt aktiv: Hard trening og/eller tung fysisk jobb.

2945.47 kalorier

Som du ser er ikke 1400-1600kcal nok for deg. Om du har spist såpass lite iforhold til kroppsvekten din en stund nå, og du øker kcal inntaket ditt så vil nok vekta gå litt oppover. Men slapp av, det er helt normalt (y) En fin tommelfingerregel: 1,5-2g protein/kg kroppsvekt :)

Annonse

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...