Slarve Flesknes Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Umulig å svare på selvfølgelig. Men, jeg prøver meg på noen mer eller mindre gjennomtenkte spørsmål og/eller funderinger. -Kan man bli sterkere, eller, kan man legge på seg muskelmasse samtidig som man blir slankere? Har "alltid" hørt at dette er umulig, men så ser jeg bilder av slike "superslankere" som går ned både 50 og 100 kg, og når de har blitt tynnere har de jaggu meg blitt tydelig mer muskuløse også. Og helt sikkert sterkere også. Det har kanskje noe å si om man allerede driver med styrketrening eller ikke når man begynner på slankinga? Uansett. Har lenge ønsket å redusere egenvekten fra 95-100 kg til noe under 80, kanskje 75. En av grunnene til at jeg ikke har gjort det, er frykten for tap av muskelmassen man har jobbet hardt for. Nå har jeg ufrivillig gått ned nærmere 10 kg, fra 100. Ufrivillig siden vektnedgangen er en følge av sykdom, Siden muskelmassen allerede er tapt, og jeg er snart frisk ønsker jeg å benytte meg av anledningen, for å si det slik. Har et par ganger gått ned 10-12 kg ved hjelp av CKD og PSMF. Greit nok det, men det har ikke ført til varige endringer, samtidig som styrken har gått helt i kjelleren. Man kan vel kanskje si at når styrken er gjenopprettet er jeg mer eller mindre tilbake på den fettprosenten jeg startet på, eller i alle fall rett i nærheten. Ekstremdiett fungerer, men det fører ikke nødvendigvis til livsstilendring, hvilket nok er problemet. For min del. Jeg har begynt å mistenke at kombinasjonen stillesittende jobb, OK kosthold (faktisk) og styrketrening 3 dager i uken aldri kommer til å føre til en slankere kropp. Jeg ønsker å endre livsstil. Jeg kan gjerne ha "stålkontroll" på kostholdet, det plager meg ikke. Jeg vil trene mer utover styrke, slik som sykling, fjellturer og til og med løping. Tanken er faktisk direkte tiltalende. Helt til kroppen skal opp av sofan og ut døren. Men også det kan la seg gjøre, det er ikke det som er det største problemet. Det største problemet er at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal kombinere og tilpasse alt for best mulig resultat. Jeg forstår at ting tar tid, men jeg er "livredd" for å finne meg selv om et halvt år, omtrent like feit og veik som jeg er i dag og ha kastet bort masse tid som kunne vært brukt mye bedre. Skal jeg bruke en avart av PSMF, bare med litt mer karbo? Skal jeg ikke spise karbo på treningsfrie dager? Skal jeg ha i meg flere kalorier på dager med trening av store muskelgrupper eller lange fjellturer, eller skal jeg spise like mye hver dag? Eller skal jeg ha mer kalorier etter styrketrening enn hva jeg skal etter en fjelltur? Kanskje jeg skal justere opp kaloriene basert på den antatte kaloriforbrenningen utført aktivitet fører til, slik at underskuddet blir tilnærmet det samme hver dag? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29001-hva-skal-man-egentlig-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Kontinuitet. Finn noe du klarer å vedlikeholde i din hverdag. Beveg deg, spis bra. Jeg startet med ren kondisjon, og har etter hvert innført styrke. Det fungerte for meg, men er veldig individuelt. Lå i kraftig kcal underskudd til å begynne med, men hadde myyye mer enn deg å ta av..så i ditt tilfelle ville jeg fokusert på små, men varige endringer du kan leve med. De spesifikke tingene du lurer på kan jeg ikke nok til å uttale meg om, men skal en ikke konkurrere vil jeg tro at en kommer langt med 3-4 økter i uka der en får opp pulsen bra og kombinerer det med å ligge 200-500 kcal i underskudd. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29001-hva-skal-man-egentlig-gj%C3%B8re/#findComment-987586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.