forvirret Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg har et spørsmål som omhandler forbrenning og kosthold. Jeg har dessverre veldig vanskelig for å forstå tall så hadde vært supert hvis noen ville veilede meg litt. Kanskje hjelpe meg å regne ut riktig kalorimenge. Det hadde vært veldig snilt :happy: Jeg er normalvektig, altså veier jeg 60 kilo på 170 cm. Dessverre har jeg for høy fettprosent (målt med fettklype). Jeg har en fettprosent på 27% og veldig lav muskelmasse (husker ikke eksakt nummer). Basert på dette burde jeg spise 1400 kcal per dag for å gå ned i fettprosent. I tillegg til dette går jeg 950 trappetrinn (pluss samme antall trinn ned igjen) hver dag (hoppbakke) og ca. 1 time gåtur tur-retur hoppbakken. Turen opp hoppbakken tar ca. 15 minutter. Jeg har regnet ut at den daglige treningsøkten forbrenner ca. 625 (?) kcal. Betyr dette at jeg skal spise 2 025 kalorier per dag for å gå ned i vekt? Er det riktig siden jeg er normalvektig og har lav muskelmasse? 625 kcal er basert på: Gange rolig 1 time: 215 kcal Gå ned trapper 1t: 414 kcal Gå opp trapper 1t: 1079 kcal Disse tallene er basert på mennesker som veier ca. 70 kg. 1400 kcal er basert på at jeg er normalvektig. Jeg har ikke sjangs til å gå ned en halv kg i uken. Jeg bruker ca. 10 uker på å gå ned 2,5 kg ren fett. Min erfaring er at jeg pleier å gå ned ca. 1 cm hver uke ved inntak av 1400 - 1600 kcal per dag. (La nok dette innlegget i feil kategori) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28984-slanke-seg-p%C3%A5-over-2000-kcal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Du skal spise 14-1500 kcal for å gå ned i vekt uten noen form for aktivitet. Da skal du plusse på de dagene du trener ellers blir underskuddet for stort. Spiser du 1500 kcal og brenner bort 600 kcal så har du i realiteten bare fått i deg 900 kcal. Så pluss på de dagene du ut trener så du brenner på fettet og ikke musklene. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28984-slanke-seg-p%C3%A5-over-2000-kcal/#findComment-987149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.