Solid Snake Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Dette avgrenses da til oss som vil ha mer muskelmasse, styrke ol. Personer som bare skal leve sunt uten trening etc faller utenfor. Næringskonsentrater som proteinpulver og fetttilskudd er vel mer eller mindre på det rene effektivt, i kraft av å være makronæringsstoffer. Eller kanskje noen mener fetttilskudd er diskutabelt? F.eks "Udo's Choice". Men kosttilskudd, har de egentlig noe for seg? - Kreatin har dokumentert effekt. Har personlig aldri gitt meg noe, kan vel være enten fordi jeg er "non-responder" eller fordi at monohydrat ikke har virkning på meg, hvem vet. Er uansett en jungel av kosttilskudd, og ettersom at de koster en del penger må man stille spørsmålet om de har noe for seg? Del dine erfaringer og kunnskaper! Eventuelt om ja(på spørsmål ovenfor). Hvilke kosttilskudd, konkret, har noe for seg? Som du da også har erfart og prøvd. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28661-hvor-mye-effekt-gir-kosttilskudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joakimz Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Kosttilskudd. Kosttilskudd handler ikke bare om og "gi bedre effekt" men heller at det skal være noe vi slenger på som tilskudd dersom vi sliter med og få i oss nok ifra kosten. Også er det mye lettere og dra med en shake på trening isteden for og dra med seg kylling f.eks. At du ikke merker noe av kreatin kan ha noe med at du har fulle lagre ifra før, så du ikke vil merke noe ifra tilskuddet. Jeg synes også ZMA er et tilskudd som funker bra med tanke på drømmene jeg har og krampen som forsvant ifra leggen min. Solid Snake 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28661-hvor-mye-effekt-gir-kosttilskudd/#findComment-979449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.brekke Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Ting jeg merker forksjell på om jeg bruker eller ikke er; Protein etter trening (kunne selvfølgelig byttet ut med mat, men jeg synes det er enkelere å ta med en shake, billig er det også) Kreatin, mister alltid litt trykk i perioder jeg cycler av ZMA, minsker gangsperren/treningsverk betydelig Omega 3-6-9, fordi jeg ikke er flink nok til å spise fisk eller avacado og nøtter så er dette en grei måte å få i seg fettsyrer på. PWO av diverse varianter gir i hvert fall meg mye futt...Nørdvendig? Nei. Morro? Ja Som sagt er dette min subjektive erfaring med disse tilskuddene og ikke noen fasit. Har også kastet vekk x antall kroner på ting og tang opp gjennom årene, litt fordi jeg synes det er morro å drive å teste forskjellige saker. Alltid en liten boost på treningsiveren å pakke opp en stor pakke med nytt stæsj Men de som jeg har nevnt over er de eneste jeg jevnlig bruker penger på, og som jeg virkelig gir meg merkbare fordeler. Men som så mange andre har sagt før meg...Grunnlaget må først og fremst baseres på skikkelig mat, så kan tilskuddene gi deg det lille ekstra. Solid Snake 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28661-hvor-mye-effekt-gir-kosttilskudd/#findComment-979460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.