Gå til innhold

Skrev ned personnr når jeg viste legetimasjon


Steenadin

Anbefalte innlegg

Idag når jeg skulle kjøpe øl på kiwi ble jeg bedt om å vise legetimasjon, som er greit.

Men så begynte hun i kassen i skrive inn personnr mitt i kassa.

Er det plutselig blitt lov nå ?

Hun informerte meg ikke engang at hun skulle gjøre det.

Noen som vet noe mer om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo var derfor, men hun skrev ned de siste 5 siffrene og.

Hadde hun bare tastet inn fødselsdatoen min hadde jeg ikke hatt noen problemer med det.

Det var da veldig rart... Kanskje hun ikke helt har skjønt at hun ikke trenger hele nummeret?

Det er jo absolutt ingen grunn fokr en ansatt på Kiwi til å ha personummeret ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personnummeret ditt er jo personlig og skal ikke gis til andre enn rette instanser som krever det. En butikkarbeider på kiwi omfattes ikke. Spurte du hvorfor hun skrev det ned?

Ja etter hun hadde skrevet det ned, da sa hun det var for å sjekke alderen.

Og da sa jeg at det faen ikke var vanskelig å regne ut at jeg er 28 når jeg er født i 86.

Men hun sa at de hadde fått beskjed om å gjøre det, da ba jeg om kortet tilbake.

Så prøvde hun å tilkalle sjefen, som ikke kom.

Og så fikk jeg kjøpe ølen og gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt er ikke dette noe butikkansatte skal ha, men man kan i teorien ikke hindre noen i å skrive det ned heller. Kunne like godt sett legitimasjonen din for deretter å memorere de 5 siste. Mulig hun har en sjef som har insturert henne i å gjøre det hvis de f.eks ser etter noen som ligner deg, men dette blir bare synsing. Uansett ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...