Gå til innhold

Støttedag


DanielB

Anbefalte innlegg

Heisann!

Fra og med denne uka og til påske har jeg egentrening i et fag som heter breddeidrett. I den forbindelse har jeg et kort spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på.

Denne egentreningsperioden har jeg gjort et godt valg; å bli sterkere i baseøvelsene. Planen min er satt opp slik at jeg har tung overkropp på mandag og tung underkropp på tirsdag. Torsdag trener jeg bryst, skuldre, triceps med flere setts og flere reps (typ. 3x6-8), og samme med fredag hvor jeg trener bein, rygg og biceps. Det jeg mener med tung dag på mandag og tirsdag er at jeg utfører baseøvelser som er av typen 3x3-5.

På øktplanen skal jeg skrive hvorfor jeg utfører øvelsene som jeg gjør/dagen slik jeg utfører den. Det jeg har skrevet foreløpig er:

Dagen er ment til å virke støttende til de tunge baseøvelsene som går på samme muskelgrupper som trenes tidligere i uka. Her er øvelsene variert i forhold til den dagen disse muskelgruppene ble trent tidligere.

Borsett fra at formuleringen min er altfor knotete, klarer jeg ikke å begrunne ordentlig hvordan dagen min fungerer som en støttedag. På mandager og tirsdager har jeg uansett mindre øvelser etter baseøvelsene som også er på typ. 3x6-8.

Noen som kan komme med tips hvordan jeg skal skrive dette (, om dere skjønner hva jeg mener:) )? Hvorfor og hvordan er torsdag og fredag støttedager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følgende er bare ment som en kickstarter for dine egene idèr, ikkje som hva du faktisk skal/bør skrive ;)

''Dagene torsdag og fredag trener jeg igjen de samme muskelgruppene med lettere belastning for å utvikle støttemusklatur, gi økt blodsirkulasjon og for å holde en høyere treningsfrekvens per muskel men samtidig la nervesystemet hvile tilstrekkelig. Formålet med dette er bedre fremgang iht. målet, samt utnytte tiden til best mulig fremgang på kortere tid i forhold til typiske treningssplitter.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...