Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg forskjellen på disse? Hva skal brukes når? trenger man å bruke alt?

Jeg er en jente på 20 år som har trent styrke i 5 år. Ikke før det siste året har jeg trent jevlig 5 dager i uken med variert treningsprogram, 5 dagers splitt. Korte, intensive treningsøkter. Jeg har brukt Extend pulver som man kan bruke både før og under trening som skal gi meg energi, bygge muskler og restituere. Dette har fungert bra! Men nå er den tom og trenger noe nytt, og vite hva jeg skal ha.

Mitt mål er å bygge muskler og å gå ned i fettprosent.

Noen som kan hjelpe meg?? :- )

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28087-pre-workout-kreatin-saw/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger egentlig ikke å bruke noe som helst. Kreatin har bevist effekt, og hjelper kroppen og produsere mer ATP under stress, se http://examine.com/supplements/Creatine/ . Det er altså ikke noe spesiell grunn til å unngå det, men det er heller ikke nødvendig.

Saw/PWO er basically bare en sammensetning av sentral-stimulerende stoffer (som f.eks. koffein) som vil øke forbrenning din og gi deg en energy-boost når du skal trene. Bruk det om du føler det hjelper deg, men det er absolutt ikke nødvendig. For mange duger også bare en kopp kaffe.

Personlig syns jeg hele supplement greien tar litt overhånd ofte. Kreatin er ok, det har bevist god effekt hos de fleste. Ellers har omega 3 tilskudd og vitamin D beviselig effekt, spesielt for oss nordboere og folk som ikke er flink til å spise fisk. Proteinpulver er også greit, dersom du faktisk har problemer med å få i deg nok kalorier og proteiner i den vanlige kosten din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...