Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Er helt ny innenfor feltet når det gjelder vektnedgang og trening, og har nylig meldt meg inn på et treningssenter hvor jeg har vært og testet litt i to dager.

Begynte med det små i september 2013 hvor jeg bestemte meg for å endre livsstilen min, etter å ha hatt mye sykdom og hjerteproblemer i familien pga. overvekt, dårlig kosthold og lignende som røyking som har slått tilbake på alle tidligere i familien. Er sterkt utsatt for hjerteproblemer på grunn av arv, men jeg vil gjøre noe med helsen min, og jeg vil ikke være den late jenta som sitter i sofaen hele dagen.

Jeg sluttet å drikke juice, saft, brus.. jeg drakk bare vann og ingenting annet. 2-3 liter om dagen var det jeg forsøkte på. Jeg spiste mindre, men jeg var aldri sulten. Kuttet egentlig bare ned på mengden på tallerkenen.

Begynte deretter å jogge, og vekten braste ned. Gikk fra 84 kg til 78 kg etter to uker med jogging hver 2. dag, og det ble bare mer og mer morsomt å trene. Jeg har ikke gjort noe annet til nå, men hadde en stor pause i november - januar hvor jeg ikke gjorde noen ting, fordi jeg rett og slett kom inn i en vanskelig periode hvor jeg sluttet på skolen og slet med å kontrollere følelsene mine. Men siden september, med litt godis i ny og ne, veier jeg nå 65-66 kg (varierer hele tiden, men veid meg for det meste på morgenen). Har jo som sagt meldt meg inn på et treningssenter nå som det er så kaldt ute, og har skrevet meg opp for et 3 måneders medlemskap ettersom jeg foretrekker å drive utendørs når varmen kommer, og jeg skal snart flytte igjen.

Jeg satte opp et treningsprogram, men det er ikke videre noe detaljert annet enn at jeg kjører en halvtime oppvarming på tredemølla og dermed kjører 12 x 3 på alle apparatene som dekker alle deler av kroppen. Jeg vet ikke om det er en bra idé, men jeg tenkte det er lurt å kjøre styrke apparatene på alle områder, og ikke bare armer/mage/ben.. Ellers enn det, så har jeg egentlig ikke noe annet å gå på.

Jeg lurte på litt tips til program. Treningsstudioet har alt jeg trenger, ihvertfall ifølge fitnessbloggen ;)

Men det jeg også trenger hjelp med, er tips til å komme meg ned i vekt? Jeg synes vekta bare har stått stille på 65, men jeg har fremdeles en god del fett jeg gjerne ville ha kvittet meg med. Det meste sitter på lår, mage, rygg og armer + bryst.

Jeg er forresten 160 cm høy, og jeg tenkte meg ihvertfall å komme meg ned til 60kg og ser på det som er på kroppen min som "de siste 6 kg," men jeg vet ikke om det stemmer i det hele tatt! :p

Ser gjerne etter tips til øvelser, egne erfaringer, måltidsplaner og treningsprogram som fungerer bra for vekttap og fettforbrenning. Jeg vet det står mye på siden her, men det er SÅ mye at jeg heller vil spørre dere som har litt erfaring om noen gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27767-helt-ny-med-vektnedgang-og-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...