Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg begynte å trene styrke for ca. 1,5 år siden. Da jeg begynte å trene mistet jeg mange kilo fett- samt brystene mine ble mindre, naturligvis. Etter 1 år tok jeg en 6 mnd pause fra styrketreningen, og i løpet av pauseperioden la jeg aldri på meg, men brystene kom gradevis tilbake. Nå er jeg på gang igjen med styrketreningen og brystene begynner allerede å forsvinne! Er det en måte å unngå dette på? Typen sier jeg burde trene rygg men ikke bryst, men resulterer ikke dette bare i fremoverbøyde skuldre? Har noen et tips, eller er jeg dømt til å bli flatbrystet igjen? :(

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27693-farlig-%C3%A5-trene-rygg-men-ikke-bryst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å trene bryst fører til fremoverroterte skuldre. Å trene rygg vil vanligvis føre til en mer "naturlig" orientering av dem.

Når det kommer til å være flatbrystet eller ikke, så er dette som regel et ganske direkte resultat av fettprosent.

Det er nok motsatt av det du tenker Amalievk. Det gjør ingenting å trene rygg, det vil forhindre skuldre som dras fremover. Ved å trene rygg er det meget mulig at du får en bedre holdning, noe som igjen kan gi en illusjon av større bryster fordi man retter seg opp og skyter ut kassa.

Det er nok motsatt av det du tenker Amalievk. Det gjør ingenting å trene rygg, det vil forhindre skuldre som dras fremover. Ved å trene rygg er det meget mulig at du får en bedre holdning, noe som igjen kan gi en illusjon av større bryster fordi man retter seg opp og skyter ut kassa.

Tanken var heller å unngå å trene bryst, sånn at bystene ikke "strammer seg opp" og forsvinner. Vet du om dette er en dårlig ide? :huh:

Og tusen takk for tilbakemelding! :)

For at brystmuskulaturen skal bli så fremtredende at den "skjuler" puppene, så kreves det ganske betydelig muskelmasse. Dersom du hadde hatt muskelproduksjon som en gutt, så ville det vært imponerende å fått til det på ett år. Som jente, med rundt 5% av vår testosteronproduksjon, så kan du egentlig se helt bort ifra at det var brystmuskulatur som førte til "svinnet" du opplevde.

For at brystmuskulaturen skal bli så fremtredende at den "skjuler" puppene, så kreves det ganske betydelig muskelmasse. Dersom du hadde hatt muskelproduksjon som en gutt, så ville det vært imponerende å fått til det på ett år. Som jente, med rundt 5% av vår testosteronproduksjon, så kan du egentlig se helt bort ifra at det var brystmuskulatur som førte til "svinnet" du opplevde.

Tusen takk for svar! :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...