Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk et stavmikser/blender-sett til jul med diverse deler. Men jeg finner ikke på så veldig mye annet å lage en smoothies eller supper. Årsaken til at jeg ønsket meg en slik er fordi jeg sliter litt med dårlig matlyst og har et ønske om å gå opp i vekt på en sunn måte. Leste et sted om såkalt "slider-food" og der stod det at det er lettere å få i seg mer mat, når den er most.

Så også en reklame på TV-shop for noe som het NutriBullet. Der hadde de et oppskriftshefte med over 100 forskjellige oppskrifter.

Det jeg lurer på. Går det ann å lage en middag i blenderen, med kjøtt og alt - som smaker godt?

Noen som evt. har noen oppskrifter å dele? :)

Takker for svar!

EDIT: Mulig dette er feil forum, men admin får evt. flytte den over.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27609-blender-drikke-middagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt mye rart av folk mtp. å drikke mat. Klart det går ann, men tror nok det går utover smak og behag.

Hørt om folk som drikker protshake med appelsinsmak, hvor de kaster nedi noen egg og tunfisk. Da skulle det smake som appelsinjuice med fruktkjøtt. Ikke turt å prøve den selv.

Det du kan gjøre med blender er å hive blomkål nedi, lager den om til korn, smeller 2-3 egg nedi og så har du en pizzabunn med lite kcal. Smør ut på en langpanne, stek 20 min i ovnen på 200 ish grader. Sleng på det du måtte ønske av topping(salsa/tomatpuree, mais, kyllingbiter, brokoli osv, ost på toppen. Så steker du til osten er smeltet. Hiv lit kesam på toppen og nyt en sunn pizza :)

Mye du kan bruke en blender/stavmixer til, men til væskebasert mat ville jeg holdt meg til proteinshakes med eks frukt/bær, og smoothies.

Hei!

Fikk et stavmikser/blender-sett til jul med diverse deler. Men jeg finner ikke på så veldig mye annet å lage en smoothies eller supper. Årsaken til at jeg ønsket meg en slik er fordi jeg sliter litt med dårlig matlyst og har et ønske om å gå opp i vekt på en sunn måte. Leste et sted om såkalt "slider-food" og der stod det at det er lettere å få i seg mer mat, når den er most.

Så også en reklame på TV-shop for noe som het NutriBullet. Der hadde de et oppskriftshefte med over 100 forskjellige oppskrifter.

Det jeg lurer på. Går det ann å lage en middag i blenderen, med kjøtt og alt - som smaker godt?

Noen som evt. har noen oppskrifter å dele? :)

Takker for svar!

EDIT: Mulig dette er feil forum, men admin får evt. flytte den over.

EEEEW. Jada, det er mulig, men helt ærlig? Ikke noe jeg noen gang kommer til å prøve :sick:

Hvis du syns maten smaker bedre når du blander den og drikker den ( :sick: ) så kjør på! Personlig ser jeg ikke helt hvordan matlysten skulle bli bedre av det ettersom jeg syns det hørtes forferdelig ut, men om du finner noen gode oppskrifter kan det nok funke for deg. Så lenge du får i deg de riktige næringsstoffene på den måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...