02-snapper Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 (Usikker på plassering av denne tråden, så flytt hvis feil?) Trener med hovedvekt på å bli utholden – både på sykkel og til fots. Aller mest fokus på løping og langdistanse. Skal bla. Løpe skåla opp, og prøve meg på noen halvmaratoner. Har greit kontroll på utholdenhet og styrketrening. Legger «grunnlaget» nå i vintermånedene ved å kjøre en del rolig langkjøring, og 2-ø3 tunge styrkeøvelser med hovedfokus på rygg, bein og core. Har 3 økter utholdenhet i uka, og 2 med styrke (fullkroppsøklter), noen gange 3 hvis lyst, tid og energi strekker til. Det jeg lurer på er om jeg i tillegg bør innføre noe mer – skadeforebyggende trening e.l? Tenker egentlig at styrketreningen i seg selv er skadeforbyggende men er det noe mer jeg kan og bør gjøre for framgangens skyld? J Altså er det noen ekstra øvelser jeg bør gjøre ifb med treningfri? Rulle? Tøye? Osv.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27587-skadeforebyggende-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.