Gå til innhold

Anbefalte innlegg

(Usikker på plassering av denne tråden, så flytt hvis feil?)

Trener med hovedvekt på å bli utholden – både på sykkel og til fots. Aller mest fokus på løping og langdistanse. Skal bla. Løpe skåla opp, og prøve meg på noen halvmaratoner. Har greit kontroll på utholdenhet og styrketrening. Legger «grunnlaget» nå i vintermånedene ved å kjøre en del rolig langkjøring, og 2-ø3 tunge styrkeøvelser med hovedfokus på rygg, bein og core.

Har 3 økter utholdenhet i uka, og 2 med styrke (fullkroppsøklter), noen gange 3 hvis lyst, tid og energi strekker til.

Det jeg lurer på er om jeg i tillegg bør innføre noe mer – skadeforebyggende trening e.l? Tenker egentlig at styrketreningen i seg selv er skadeforbyggende men er det noe mer jeg kan og bør gjøre for framgangens skyld? J Altså er det noen ekstra øvelser jeg bør gjøre ifb med treningfri? Rulle? Tøye? Osv..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27587-skadeforebyggende-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...