Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 10 kg siden juni. Har trent 3-5 ganger i uken og lagt på mellom 1500 og 1800 kcal alt etter treningsmengde.

Nå siste mnd har jeg fått en helt ekstrem sultfølelse. Blir sulten rundt en halv time etter et måltid som tidligere ville ha mettet i 2-3 timer selv om jeg spiser både proteiner og fett.

Frokost/lunsj/mellommåltid/kvelds består typisk av:

Cottage cheese, kesam og eller gresk yoghurt med mandler og bær,

Speltlomper med philadelphia,

Knekkebrød med kylling eller cottage cheese

Kornblanding (f.eks vita hjertegod) med biola og kesam

En håndfull peanøtter

Middag:

Proteinpannekaker

Torsk med 1 potet og rå gulrot

Karbonadedeig med ris og div grønnsaker

Salat med skinke, pinjekjerner og litt fetaost

Er ikke så veldig glad i varmmat så jeg spiser ofte det samme til middag som til frokost/lunsj

Spiser cherrytomater som snacks

Tar også tran og multivitamin

Dette har fungert brillefint og uten sultfølelse fram til nå. Jeg går veldig sakte ned i vekt så jeg kan ikke ha spesielt stort underskudd ift hva jeg forbruker heller..

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre annerledes for å få bukt med den uutholdelige sultfølelsen?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27507-aldri-mett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 160 høy og 62 kg +- :)

Tror rett og slett du bør spise litt mer. 1500 kcal på hvem som helst er lite, selv jeg på 56kg spiser 2000kcal for å vedlikeholde muskelmassen med min vekt.

Du har en BMR på omtrent ca 1500 kcal, det vil si at kroppen din ville forbrukt ca 1500kcal ved å ligge i ro, i en seng, hele døgnet. Men antar du gjør mer enn som så :p

Du kan nok med fordel øke kaloriinntaket ditt avhengig om hvor mye du trener/beveger deg. Her må du bare prøve deg frem.

Du behøver ikke ligger mer enn 100-300kcal i underskudd for å gå ned i vekt (ifølge en helt enkel bmr-kalkulator behøver du 2200kcal for å vedlikeholde din kroppsvekt, du kan da ligge på mellom 1800-2000kcal) nå ligger du på 600-700 i underskudd.. Som er litt mye. Som igjen forklarer hvorfor du ikke blir mett.

(alle tallene her er omtrentlige tall, da dette varierer en del individuellt, ingen kalkulator vil gi deg et eksakt tall for din kropp, derfor du må prøve deg frem.)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27507-aldri-mett/#findComment-938937
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...