Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 19år som har trent styrke i syv måneder snart. I den siste måneden føler jeg at jeg står stille. Jeg trener på Sats Trondheim og fikk i starten tre veiledningstimer der jeg fikk et helkroppsprogram, noe som fungerte bra i starten.

Det jeg ønsker nå er å dele opp styrketreningen til overkropp og underkropp(?). Jeg tror jeg har et ok treningsprogram, men det er ikke optimalt. Jeg trener 4 ganger i uka.

Dette trener jeg nå:

1:

Knebøy med kettelbells. 8*4

Markløft. 8*4

Knebøy med halvstang (hvis dere forstår hva jeg mener?) 8*4

Cable kickbacks. 8*4

+

Situps med 5kg. Situps med føttene opp, sykle, situps med sykling. 10*3

Holde i ribbveggen. Senke føttene ned og opp, dra føttene mot meg, føttene til sidene. 20 gang

Slideplanke. 8*3

2:

Benkpress 3*8

Chinups 3*8

Pullups 3*8

Dips 3*8

Skulderfly 3*8

Stående trecepspress 3*8

+

Situps med 5kg. Situps med føttene opp, sykle, situps med sykling. 10*3

Holde i ribbveggen. Senke føttene ned og opp, dra føttene mot meg, føttene til sidene. 20 gang

Slideplanke. 8*3

(Jeg er ikke så sikker på alle navnene, så si ifra hvis du ikke forstår noe.)

Kommenter gjerne hva jeg kan bytte ut, gjør feil eller kan gjøre bedre med hele programmet!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27161-hjelp-til-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv dette programmet her http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/ , har prøvd det i to månder nå selv og har gått opp i markløft fra 50kg 5x5 til 85kg 5x5 på sju uker og to dager :)

Takk, David!

Jeg skal prøve det ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...