Gå til innhold

Trening og puls


twinturbo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått med meg at det er en liten indikasjon på formen.

Så jeg bare lurte på om det finnes noen "tommelfingerregel " på dette med puls etter harde økter. Hva er normalt?

Det sier noe om formen ja. Gode utøvere vil hoppe fort fra lav puls, til rask og tilbake. Så vidt jeg vet fins det ingen tommelfingelregler på det. Det fins jo så mange andre måter å måle kondisjonen på.

Det finnes noe lignende for å måle hvor godt resituert man er. Flere MMA fightere bruker det. Kan leses om her http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/heart_rate_variability_training

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier noe om formen ja. Gode utøvere vil hoppe fort fra lav puls, til rask og tilbake. Så vidt jeg vet fins det ingen tommelfingelregler på det. Det fins jo så mange andre måter å måle kondisjonen på.

Det finnes noe lignende for å måle hvor godt resituert man er. Flere MMA fightere bruker det. Kan leses om her http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/heart_rate_variability_training

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det spinninginstruktørene bruker som "pekepinn" der jeg trener, pulsfall i løpet av 1 minutt. Garanterer ikke for noe som helst av riktighet jeg, men jeg liker den ettersom jeg havner i kategorien godt trent idrettsutøver... :lol: Ikke særlig realistisk for en overvektig dame i førtiårene, men hyggelig for egoet! :cool:

Sjekk her hvordan du ligger an:

Under 12 slag i minuttet: Risikosone. Du bør kontakte lege og få hjertet ditt undersøkt.

12-20 slag: Dårlig-middels fysisk form. Du bør trene mer.

20-30 slag: God fysisk form.

30-40 slag: Meget god fysisk form.

40 slag eller mer: Du er på høyde med godt trente idrettsutøvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...