Gå til innhold

rådvill tulling søker hjelp


Gjest tobern

Anbefalte innlegg

Hei

Det har seg slik at jeg søker noen gode råd ang hva jeg burde gjøre videre nå. Startet å trene i starten av juni men styrkeløft. Føler ikke at det er veien jeg vil gå så da er planen å pakke på muskelmasse istede. Problemet er at jeg ikke er sikker på om jeg burde gå ned litt i vekt før jeg starter å kaste på litt mer muskelmasse. Legger man på seg primært fett om man ligger i overskudd med mer fett på kroppen? Er i dag 174 cm å 90kg, fettet sitter forøvrig på magen å på kjakene. Noe muskler er det nok under fettet men vil ikke se "tynn" ut når fettet er borte heller.

Løfta mine er som følger:

knebøy: 1x165

Mark: 1x205 / 10x150

benk: 1x82,5

Målet er altså mer muskelmasse, men om det lønner seg å fjerne noe fett først

thanks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som er mest "lønnsomt" av å fjerne fett først for deretter å bygger eller motsatt aner jeg ikke. Hva ønsker du mest? Å legge på deg muskler eller å fjerne fett? Jeg personlig plages ikke av å ha fett på kroppen nå om vinteren, men jeg legger inn en diet før sommeren igjen. Smak og behag. :)

Legger man på seg primært fett om man ligger i overskudd med mer fett på kroppen?

Såvidt jeg vet legger ikke vi som har fett på kroppen på oss mer fett enn andre (hvis det var det du spurte om?). Mye avhenger av hvor stort overskudd du legger deg på og hvorvidt du spiser rent. Kjører du en dirty bulk med stort overskudd legger du på deg mer fett (i tillegg til muskler) enn om du har en clean bulk hvor du spiser i et noe mer moderat overskudd og med "renere" mat.

edit: løfter du 160 i bøy, 200 i mark, men kun 80 i benk? ren nyskjerrighet her altså :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig sletta denne tråden da jeg har snudd på flisa å velger å holde meg der jeg er. Styrken som er viktigst. Ja har 165 i bøy, 205 i mark å skarve 82,5 i benk :p Driver med styrkeløft å har defor fått satt opp eget program fra klubben så benken kommer seg forhåpentligvis etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...