Simen Fagervik Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hei! Mange styrketreningsprogram jeg finner på nettet sier lite eller ingenting om kardio. Jeg har nå funnet et jeg tenker å følge fremover, men det sier ingenting om hvor mye kardio man kan kjøre ved siden av. Programmet heter 5x5 Powerbuilding, og ligger blant annet ute her. Det er som følger: Dag 1: rygg + biceps Markløft 5 x 5 Chins eller nedtrekk med bredt grep 2 x 10 Foroverbøyd roing med stang 3 x 10 Stangcurls 5 x 10 Dag 2: bryst + triceps Flat benkpress 5 x 5 Brede dips 2 x 10 Skrå flyes 2 x 10 Smal benkpress 5 x 10 Dag 3: bein Knebøy 5 x 5 Beinpress 2 x 10 Utfall i smithmaskin 2 x 10 Strake markløft 5 x 10 Lårcurls 2 x 10 Dag 4: skuldre + legger Militærpress 5 x 5 Sidehev 3 x 10 Stående tåhev 3 x 10 Sittende tåhev 3 x 10 Jeg kommer da til å følge dette fra mandag til torsdag. Har som regel ikke mulighet til å trene i helgene (inkludert fredag), derfor tenker jeg at dette programmet kan passe meg godt. Men jeg vil altså gjerne også inkludere kardio i treningen min. Løpeturer/sykling/roing, whatever, så lenge jeg får trent kondisjon også. Kan jeg for eksempel kjøre 4x4 intervaller både på ryggdagen (dag 1) og skuldredagen (dag 4), etter styrkeøkten? Er det også rom for litt rolige langkjøringer på dag 2 og 3? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26921-inkludere-kardio-i-styrketreningsprogram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Jeg tror at å kjøre et slikt program over fire dager etter hverandre etterhvert vil sette store krav til å få i seg nok mat og nok hvile, jo mer og hardere kardio du legger til i tillegg, jo tyngre blir det og jo lengre tid vil du trenge på å hente deg inn. hva med f.eks en langkjøringsdag på mandag og intervall på torsdag? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26921-inkludere-kardio-i-styrketreningsprogram/#findComment-920858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fff Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Powerbuilding programmet fra Iform. Kondistrening, tren det når enn du vil\kan. Så lenge du hviler og spiser nok ikke det ikke noe problem. Men det jo da begrenset hvor mye hvert innvidd kan trene\spise uten å bli utbrent. Du vil selv føle om du tror det er for mye eller ikke. Kondistrening vil ofte kunne hjelpe på restitusjonen din også. De fleste styrkeprogrammer sier lite eller ingenting om "kardio" pga. det har egentlig ikke noe å bety, bodybuildere eller fitness utøvere kjører ofte mye kardio. Vi har folk i styrkeløftklubben som er aktive syklister eller orienteringsløpere. Skal man være i god fysisk form, må man bevege seg utenfor styrkerommet også. Fotballspillere, friidrettsutøvere trener styrke samtidig som de løper en del. Tror ikke du kan løpe typ. 5timer uka, mens du er på ett slikt program. Må prioritere hva som er viktigst. Styrke eller utholdenhet. Men en langkjøringstur og en 4x4 i uka, burde gå greit. Har trent akkurat det programmet selv, trente da også kondis ca. 3ganger i uken. ca.1time hver gang. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26921-inkludere-kardio-i-styrketreningsprogram/#findComment-920860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.