Gå til innhold

Pulsklokke


runarh

Anbefalte innlegg

Hei jeg fikk en pulsklokka av noen i familien for å hjelpe meg i gang med treningen. Det var en Garmin Forerunner 910, men jeg lurer på noen generelle spørsmål anngående pulsklokke.

Jeg trodde pulsklokken kunne måle pulsen når man hadde den på armen, men hvorfor følger det da med en pulsmåler som skal være rundt brystet? Isåfall, trenger jeg å ha klokken på meg når jeg jogger eller kan jeg bare ha pulsmåleren rundt brystet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så beltet må være på for å måle puls, og dette gjelder alle typer pulsklokker? Jeg spiller litt fotball av og til og på kampene er det ikke lov med klokke, men hvis jeg har beltet på meg vil da pulsen registreres på klokken? Og pulsmåleren rundt brystet den måler kun puls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Om beltet til har bluetooth kan du koble det til en app på en smarttelefon og få puls registrert på den. (-: Om ikke er jeg dessverre usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har lommer på buksa/shortsen din når du spiller fotball, så kan du ha klokka i den(anbefales å ha lommer som kan lukkes). Pulsmåleren og klokke kan bare ha en viss avstand for å fungere, pleier å stå i forbrukerheftet som følger med, noen klokker har en maks avstand på 0,5 meter, mens andre har jeg hørt kan ha en avstand på 5-6 meter. Det handler stort sett om model og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så beltet må være på for å måle puls, og dette gjelder alle typer pulsklokker? Jeg spiller litt fotball av og til og på kampene er det ikke lov med klokke, men hvis jeg har beltet på meg vil da pulsen registreres på klokken? Og pulsmåleren rundt brystet den måler kun puls?

Ja, beltet må være på for å måle puls, det gjelder alle typer pulsklokker (jeg vet iallfall ikke om noen som ikke har belte). Om beltet har Bluetooth så kan du, som Ina sier, få pulsen inn på en app på smarttelefon. Men da må du ha telefonen innen rekkevidde, altså må du ha enten telefonen eller klokka i lommen uansett for å få opp pulsresultatene. Kanskje like greit å droppe hele pulsmålinga under kamper, hvis du ikke kan bruke klokka på armen? Regner ikke med at det er så veldig lurt å løpe rundt på banen med en klokke eller telefon i lomma heller...

Pulsbeltet måler kun puls ja. Beltet/elektroden er "senderen", som så sender videre pulssignalene til "mottakeren" (klokka, evt telefon). Selve klokka har jo også en GPS-funksjon, slik at du kan måle fart, distanse etc, og dette kan du gjøre uten å måle puls dersom du f.eks. ønsker å ta en løpetur uten beltet rundt magen. Men det er null stress å løpe med belte altså, etter hvert legger man ikke merke til det.

Lykke til, pulsklokke er gull verdt når man bare lærer å bruke den(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...