Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare jeg ikke går opp i vekt er jeg fornøyd

:)

Altså, du kommer ikke til å legge på deg 30kg fett om du spiser over bmr en periode, men alt med måte. Etter en operasjon er det viktigere å fokusere på god ernæringsstatus enn vektoppgang. Om det bekymrer deg så prøv å få time med ernæringsfysiolog for å få hjelp til å sette opp en kostplan. Du kan også spørre kirurgen? De burde kunne noe om det.

Fortsetter under...

Altså, du kommer ikke til å legge på deg 30kg fett om du spiser over bmr en periode, men alt med måte. Etter en operasjon er det viktigere å fokusere på god ernæringsstatus enn vektoppgang. Om det bekymrer deg så prøv å få time med ernæringsfysiolog for å få hjelp til å sette opp en kostplan. Du kan også spørre kirurgen? De burde kunne noe om det.

jeg er utdannet kokk og kan litt om mat ;)Men når man har hatt ett problematisk forhold til mat så kan man lett falle av `"vannvogna"...

jeg er utdannet kokk og kan litt om mat ;)Men når man har hatt ett problematisk forhold til mat så kan man lett falle av `"vannvogna"...

Jeg skjønner det. Sitter og gruer meg til jula, for da vet jeg at jeg faller av vannvogna. Jarlsbergprofiteroler kommer til å bli min undergang! ;)

Siden du er utdannet kokk så har du jo gode forutsetninger for å greie dette bra! Men som sagt, for god sårtilheling er det viktig med en proteinrik diett og ikke ligge i underskudd. Må påpeke at dette er mer viktig for de som underernært. Har ikke kommet over så mye litteratur som ernæringsstatus og sårtilheling hos unge normalvektige.

Jeg skjønner det. Sitter og gruer meg til jula, for da vet jeg at jeg faller av vannvogna. Jarlsbergprofiteroler kommer til å bli min undergang! ;)

Siden du er utdannet kokk så har du jo gode forutsetninger for å greie dette bra! Men som sagt, for god sårtilheling er det viktig med en proteinrik diett og ikke ligge i underskudd. Må påpeke at dette er mer viktig for de som underernært. Har ikke kommet over så mye litteratur som ernæringsstatus og sårtilheling hos unge normalvektige.

åssen er det med halvgamle kjærringer og normalvekt..hehehehe

Ja det er skikkeelig "bra" tid å være rolig på.Operasjon rett før jul..hehe..Men har en plan at jeg skal kose mg i jula men spise i passe porsjoner.Og for ikke å kjedespise når jeg blir endel stillesittende så skal jeg prøve ta opp gamle hobbyen med strikking :)

åssen er det med halvgamle kjærringer og normalvekt..hehehehe

Ja det er skikkeelig "bra" tid å være rolig på.Operasjon rett før jul..hehe..Men har en plan at jeg skal kose mg i jula men spise i passe porsjoner.Og for ikke å kjedespise når jeg blir endel stillesittende så skal jeg prøve ta opp gamle hobbyen med strikking :)

Samme som ved eldre og underernærte ;) den er bare viktigere ved eldre underernærte. Jeg fant en brosjyre om dette på nettet, den er ca 3 sider :p Den har litt mer praktiske råd.

http://www.sykehuset-innlandet.no/pasient/Documents/Pasientbrosjyrer/Foldere%20og%20brosjyrer/SI_Brosjyre_Kostr%C3%A5d%20s%C3%A5rheling_2012feb_OK.pdf

Tror ikke den har noe råd for å unngå kjedespising når man er stillesittende dessverre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...