Hemulen Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Hei Jeg har nå hatt senebetennelse i høyre-armen og vet dette er forbundet med et fall på arm/håndledd. Dette har blant annet ført til store smerter i håndledd ved enkelte hånd- og armbevegelser. Har fått beskjed om å holde meg unna trening der jeg bruker armen. Dette fikk meg på tanken om å begynne å trene musklene direkte knyttet til håndleddet. Vet allerede at jeg ikke har de sterkeste håndleddene, og har derfor gjort et forsøk på dette tidligere. Hadde likevel ikke noe nevneverdig suksess med dette. Leste blant annet at dette ville gå av seg selv ved gjennomføring av andre styrkeøvelser med fokus på å opprettholde et godt og fast grep(f.eks. under benkpress). Men vi er jo annerledes satt sammen, så dette er nødvendigvis ikke like effektivt for alle? Lurer i bunn og grunn på om det er noen som har erfaringer/kunnskap rundt det å gjennomføre styrkeøvelser som går direkte på musklene knyttet til håndleddet (først og fremst nedre del av armen)? er det nødvendig? evt. forslag på øvelser en kan gjennomføre? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25616-styrke-h%C3%A5ndleddene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karris Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Folk må gjerne rette meg om jeg tar feil nå, men jeg ser for meg at det er vanskelig å trene opp styrken direkte i håndleddet, da de fleste av bevegelsene man gjør med hånden krever at man aktiverer muskulatur som strekker seg gjennom hele underarmen. Du må derfor kanskje belage deg på å måtte trene opp underarmsmuskulaturen generelt, og ikke bare nedre del av armen. Et alternativ kan være å legge underarmen på et bord eller lignende, og legge hånden, med en lett hantel/manual, utenfor bordkanten og løfte hånden opp og ned uten å løfte armen fra underlaget. Dette kan gjøres både med håndflaten mot taket og mot gulvet, avhengig av om du vil trene framsiden eller baksiden av armen. Supinasjonsøvelser (vridning av armen) kan kanskje også være aktuelt. Du må selvfølgelig selv kjenne om disse øvelsene kan hjelpe deg uten å irritere senene og gjøre betennelsen verre. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25616-styrke-h%C3%A5ndleddene/#findComment-887922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.