Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, begynte nettopp på kreatin igjen (mono) har ikke brukt dette på 2-3 år og ikke fått noen negative bivirkninger av dette tidligere, men underveis i oppladningsfasen så begynte jeg å få utslett sporadiske steder på kroppen.

Utslettene klør noe sinnsykt, og de dukker opp helt plutselig og forsvinner like fort. De er bare på samme sted ca 1-2 timer, deretter flytter de på seg og dukker opp igjen ett annet sted uten forvarsel.

Har ikke spist noe annet spesielt enn kreatinen, utenom BCAA..

Noen som har opplevd lignende

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25337-allergisk-reaksjon-fra-kreatin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke skjønne at det er noe annet enn kreatinen, med mindre det er BCAA`en, men utslettene dukker opp på dager hvor jeg ikke benytter bcaa også..

Har googlet endel og det er noen som mener at de har fått utslett fra kreatin. Men er ikke blitt påvist noe håndfast.

Har også hørt at niacin kan fremkalle allergiske reaksjoner, men er ikke niacin i min BCAA så regner som sagt ikke med at BCAA`en er problemet.

L-leucin, L-isoleucin, L-valin, vaxartad majs/voksmajs, surhetsreglerande medel/surhedsregulerende middel citronsyra, arom/aromastoff (citron, lime), sötningsmedel/sødemiddel/søtningsmiddel (sukralos, acesulfam-K), färgämne/farvestof/fargestoff tartrazin: Kan ha negativ effekt på barns beteende/børns adfærd och koncentration.

Edit: 2:1:1 sammensetning hvis det skulle ha noe å si..

Kan ikke se at det er noe skummelt i den :)

Link til produktet:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/bcaa-powder-1200-457-g

Tenkte den kanskje kunne inneholde b-lactoglobuliner fra melk, eggeproteiner, peanøtter eller gudene vet hva slags potensielle allergener man kan tilføre for smak/konsistens.

Holder heller en knapp på at det er noe annet du spiser eller omgås med. Om det er urticaria du har ville jeg forsøkt allergitabletter og sett om det hjalp.

Annonse

ok, takk for innspill. Min første tanke var at det måtte være en annen ytre faktor, men kan ikke komme på at det er noe annet jeg har gjort annerledes den siste uken. Om det vedvarer får jeg bare slutte på kreatinen og se om det hjelper, evt slutt med BCAA`en..

Oppdatering:

Kuttet ut creatinen i 2 dager og utslettene forsvant umiddelbart etter 1 dagen, begynte igjen igår og idag klør jeg som en hund med skabb, så tror nok det er kreatinen som har skylden gitt.. rart at dette plutselig skal skje..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...