Gå til innhold

Ny her på forumet! Trenger hjelp til treningsprogram..


Gjest rockyy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg er ei jente på 20 år, er 162 høy og veier ca 60 kg. Tidligere har jeg vært nede i 52 kg, har alltid vært fornøyd med kroppen min, med unntak av magefettet jeg aldri får vekk. Jeg har prøvd å begynne å trene seriøst mange ganger men har falt av etter kort tid..

Jeg ønsker å trene både kondisjon og styrke, jeg vil gå ned ca 8 kg og bygge muskler. Jeg har lest mange artikler på fitnessbloggen og andre nettsider, men som ny i alt dette her med treningsprogram og kosthold er det vanskelig å vite hvilke "oppskrifter" jeg skal følge...Jeg lurer også på hvilke proteinpulver og kosttilskudd er bra for jenter??

Om noen har noen gode råd eller tips til meg hadde jeg satt stor pris på det! :)

God jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Magefettet er for mange ett problem, Drikker du kaffe (?) Gå 1time før frokost , spis lite og ofte .

I følge treningsprogram så prøv deg litt etter hva du føler for selv.

Kanskje 3x12 ?

Proteiner er som regel ikke noe å si om det er til mann eller dame , Jeg annbefaler deg å kjøpe mammut proteinet.

Utrolig bra og en rimelig pris :)

Kanskje ikke så mye til hjelp i mine ord her nå, Men spør så skal jeg gjøre mitt beste Merlin :)

God Jul ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bort magefettet, må du gå i kaloriUNDERSKUDD. 8 kg må tas fra hele kroppen, det går ikke an å brenne fett kun fra magen. For å gå ned 8 kg må du gå ca (7500kcal*8kg) 60 000 kcal i underskudd. Hvis du legger deg 500 kcal under vedlikeholds-nivå, vil du miste ca 0,5 kg per uke (+vann første uka). Da må du gå 16 uker på diett for å gå ned 8 kg. Vil anbefale deg å begynne med å finne ut hvor mange kalorier du trenger for å holde vekten jevn, for så å kutte 500 kcal fra dette per dag. Det hjelper ikke å gå 500 kcal i underskudd 6 dager i uka (3000 kcal), dersom du tillater deg en spise/fråtsedag på lørdag hvor du propper i deg alt du kommer over, da er du tilbake på null igjen ved ukeslutt. Du kan begynne på 500 underskuddskalorier, for så bruke målebånd og speil som pekepinn. Hold inntaket av proteiner (kjøtt, fugl, fisk, kylling, magre melkeprodukter, kesam, skyr, cc osv) høyt og tren styrke mens du går ned, slik at du i størst mulig grad beholder muskelmasse. Når du har nådd målet, kan du trappe opp på styrketreningen og kaloriene for gradvis bygge muskler. Det går ikke an å gjøre samtidig, ettersom vekttap trenger underskudd av energi, mens bygging trenger overskudd.

Du nevner av du vil trene kondisjon. Vil du gjøre dette for å bedre kondisjonen, eller for å bruke kalorier? Om det er sistnevnte, har det i bunn og grunn ingen betydning, du kan likesågodt spise mindre, og gå ned likemye. Alt handler om kaloriregnestykket her. Men du kan tillate deg å spise mer, desto mer du trener.

Når det gjelder kosttilskudd, så gjelder det samme her for gutter; protein hvis du sliter med å få i deg nok, bcaa, kreatin og sunt fett (udos choice f. eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd gutter! Ble litt klokere på det nå! Skal lese litt mer artikler og på forumer, så prøve å sette opp ett treningsprogram og en oversikt over kostholdet mitt og holde meg til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin: Når alt kommer til alt er ikke kroppen din så annerledes enn kroppen til gutter. Greit nok at du har litt andre sammensetninger av hormoner, og da også annet vekstpotensial, men trening som funker for gutter funker for jenter. Det samme med proteinpulver. De eneste store forskjellene er kaloriinntaket, for utregning av det er litt annerledes - men det kan du bekymre deg for senere ;)

Om du ønsker en kick-start kan du søke på PSMF for å gå litt ned i vekt først, og så prøve deg på leangains for å legge på deg muskler uten å få tilbake fettet.

Gå 1time før frokost , spis lite og ofte .

Jeg har også alltid vært en tilhenger av fastende cardio, men mer og mer bevis kommer frem om at det ikke er noe sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...