Gå til innhold

Styrketrening - 2 Split baseøvelser

Victor Ryberg

Anbefalte innlegg

Heisann! Har trent regelmessig styrke i 2-3 år nå, med mer fokus på utseende enn styrken...

Nå har jeg vært ute 1,5 måneder etter operasjon og trenger å komme tilbake i form.

Målet fremover vil være styrken fremfor volum/masse og jeg lurer litt på program/Øvelser.

Jeg har trent hel-kropps program en stund nå og er fornøyd med fremgang styrkemessig, men er lei av 3-4 økter i uken. Det blir for lite.. og jeg har tenkt på å gjøre om programmet mitt til 2 split og trekke fra noen øvelser for at d ikke skal bli for mye.

Programmet jeg originalt fikk til-sendt av en venn ser ca sånn her ut. Men jeg tenker å gjøre det litt mer vennlig med tanke på volum, ihvertfall på starten.

dag 1 knebøy/frontbøy

beinpress/utfall benk

skulderpress

brystdips

sidehev

franskpress

dag 2

markløft

ståenderoing

pullups

bicepscurl

Leg extension

litt mage trening

Jeg tenker å fjerne isolasjons-øvelsene slik at det blir seende slik ut, og fokusere på å øke i de aktuelle øvelsene. Noen innspill eller tanker om det? Vil også nevne at jeg ligger godt i overskudd og har et mål jevn vektøkning. Jeg tenker å trene 2 splitn 6 dager i uken, altså annenhver økt og det er derfor jeg har valgt så få øvelser og repetisjoner.

dag 1 (Press) 4x4

knebøy

benkpress

Militærpress

-----------

dag 2 (Trekk) 4x4

markløft

stående roing/T-bar

Chins med vekt

Posten er klønete satt sammen men dere skjønner greia (Håper jeg ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...