Mr. Tacos Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg er en mann/gutt på 23 år, 175 cm over bakken og 70 kg. Har kjørt periodisk faste de siste 8 ukene, og synes det er kjempebra! Har kun positive erfaringer med denne livsstilen. Gått ned i fettprosent, samtidig som jeg har økt i alle styrkeøvelsene:) Har mistet 13 cm rundt midjen siden mars (89-76 cm),men vil miste noen få til, og kanskje nå den magiske 10% kroppsfett. Tenkte jeg skulle følge Martin Berhans leangains enda mer slavisk, for jeg har virkelig tro på det! Oppskriften er hentet fra siden hans: Okay so What is LG? Fast for 16 hours, eat for 8 (roughly. Fasting for 14 or 18 hours will not kill you)Lift heavy stuff using the Big 4 compound movements (deadlifts, squats, bench press, chinups)+20% maintenance calories on workout days, -20% maintenance on non-workout days. Varying your caloric amounts is importantMartin prefers to lift 3x a week. He also likes Reverse Pyramid Training (aka RPT). Starting Strength if you are a beginner High protein every day (roughly 3g per kg bodyweight). On workout days high carb low fat, on non-workout days low carbs moderate fat. Jeg trener x-size, og har tenkt å fortsette med det. Ser Martin Berhan anbefaler et treningsprogram på tre dager, men det har vell ikke så mye å si? "+20% maintenance calories on workout days, -20% maintenance on non-workout days" Da tenker jeg rundt 2700 kcal på treningsdager og 1800 kcal på treningsfri? "Start with at least 2.5 grams of protein per kg of bodyweight (more is even recommended ... ideally 3g+/kg of bodyweight). On workout days, make the rest of your calories 75/25 carbs/fat, and on non-workout days make it 50/50 carbs/fat." Da blir treningsdagene: 200 g protein (800 kcal) 60 g fett (550 kcal) 340 g karbohydrater (1350) = ca 2700 kcal. Treningsfri: 200 g protein (800 kcal) 55 g fett (500 kcal) 130 g karbohydrater (500 kcal) Dette blir selvfølgelig litt grovt regnet, siden jeg uansett ikke kommer til å måle alle matvarene på grammet. Innspill? Tips? Egne erfaringer med leangains? Alt mottas med takk Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24974-flere-der-ut-med-erfaringer-fra-leangains-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanderL Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det der blir jo en body recomposition - der poenget ved at du har 3 treningsdaget i uka og 4 fridager skal du ha et veldig lite underskudd i uka for å bytte ut fett med muskler. Så hvis du trener 4x i uka kommer du vel ut i pluss totalt sett. Er dette målet ditt? Alt fungerer jo så lenge du holder deg til det over tid. Er ikke noe magisk med periodisk faste utenom at det er veldig enkelt og man ikke trenger å stresse med mat så ofte. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24974-flere-der-ut-med-erfaringer-fra-leangains-trenger-hjelp/#findComment-872181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kimmey Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Har kjørt etter leangains i eksakt et år nå. Økt med 80kg i markløft, 50kg i knebøy, 120kg i hipthrust. 30 kg i benkpress Er akkurat begynt på Reverse Pyramide. Satser på at det gir enda mer økning Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24974-flere-der-ut-med-erfaringer-fra-leangains-trenger-hjelp/#findComment-901177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.