Gå til innhold

høy puls ved oppvarming


Lars Rune hamre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei og takk for svar. Har løpt endel motbakke og flere intervaller etter hverandre , har da hatt max 173 , kommer flere ganger oppi dette ved rolig oppvarming, tror nok 190 kan ha vært noe med pulsmåler eller fukting. Har mange ganger 165 til 173 ved rolig jogging i oppvarming. Lurer på om det er normalt og evt. hvor lenge en b ør varme opp før motbakkeløp i min alder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Har løpt endel motbakke og flere intervaller etter hverandre , har da hatt max 173 , kommer flere ganger oppi dette ved rolig oppvarming, tror nok 190 kan ha vært noe med pulsmåler eller fukting. Har mange ganger 165 til 173 ved rolig jogging i oppvarming. Lurer på om det er normalt og evt. hvor lenge en b ør varme opp før motbakkeløp i min alder ?

Har du opp i 173 med rolig jogg under oppvarming? Kjennes det som om du holder på å kveles og/eller kaste opp? Hvis ikke er 173 neppe din makspuls. Hvordan fant du tallet 173?

Jeg tror ikke alder er et parameter ved oppvarming. Man varmer opp til man er varm nok. For meg tar det ca 15 min.

Jeg vil tro at makspuls i seg selv ikke er viktigst, men terskel er. Og rolig trening er hvor du kan snakke lett eller synge mens du holder på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, takk for svar. 173 fant jeg ved å løpe 3 ganger opp motbakke med maks fart , vet ikke om det er rett, har prøvd flere ganger, har du noe alternativ for å finne makspuls? Kjennes ikke som må kveles eller kaste opp, helt normal , bare det at pulsen går overnaturlig høyt opp ved rolig oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...