Gå til innhold

Bulking - galskap eller smart?


40+

Anbefalte innlegg

Så sant, så sant...... Som mødre flest vil jeg bare det beste for min sønn da vettu, og jeg har bare så lyst til at han skal vite hva han gjør med kroppen sin. Det er en gang sånn at ikke alle ungdommer kan spise uhemmet uten at de legger på seg fett, og at det kan være vanskelig å få fettet av igjen. Om man så får det av igjen, så er det noe med å klare å holde seg der. Får bare håpe han ikke får en altfor tung vei tilbake til, hva skal jeg si, normalkroppen sin?! Ikke for min del, men for sin egen del! Så kanskje til sommeren er han fit og mer muskuløs enn noen gang;) Det er nok målet til disse ungguttene hvis jeg har forstått det riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bulking i mine øyne er en unnskyldning for å spise mer mat (og ofte av varierende kvalitet) enn man har behov for. Jeg mener at dette er totalt unødvendig. Om han har gått opp 8kg på noen få måneder er antagelig mesteparten av det reint fett.

Sunt eller usunt: Det blir strengt talt det samme som vanlig fedme. Om han spiser mye junkfood, sukker og sånt regner jeg med at han blir slapp, kanskje høyere blodtrykk osv.

Noe å slå i bordet med: En gutt i 18 års alder har veldig mye testosteron som vil si at det er veldig lett å bygge muskler og øke i styrke, selv uten et stort kcal overskudd.

Det er heller ingen fordeler ved å ligge i mer enn 500kcal i overskudd per dag (og det om han trener hardt og fornuftig styrke 3-5 ganger i uka). Han klarer ikke å gå opp mer enn 0.3-0.5kg i rein muskelmasse i uka, så en større vektøkning enn dette vil være reint fett. Og ingen 18 åring ønsker å bli feit vil jeg tro? Har du spurt han hvorfor han gjør det? Det kunne kanskje vært lurt av deg å spandere enn prat med en muskuløs og falig kompetent PT som kan forklare han dette. Husker selv da jeg var 18 lot jeg meg ikke påvirke stort av hva foreldra mine måtte tro/tenkte/vite om hva jeg dreiv med av trening og kosthold :)

Hva er forresten din definisjon av bulking? Om han tar en ekstra posjon med fisk og ris til middagen er ikke det så dumt, men om han er innom kebabsjappa hver dag i tilegg...

Men tvangskardio? Hva mener du med det?

Tvangskardio? Jeg har aldri snakket om tvang jeg. Sier bare at han ikke har valgt å trene kardio frivillig. Dvs uten at det har vært noen form for organisert trening via fotball, skole og lignende før, så det skal bli spennende å se hvordan det går nå etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...