Gå til innhold

Dansende vegetarianer søker hjelp!


Julia S

Anbefalte innlegg

Jeg er en lakto ovo vegetarianer, altså jeg spiser både egg og melk. Jeg går på en danseskole, og med dansing hele dagen trenger jeg mye energi. Fokuserer på å spise mye sunt og å få i meg proteiner. Som vegetarianer spiser jeg mye bønner, linser, kikerter, diverse grønnsaker, quinoa, bulgur, frukt, cottage cheese og tofu. Drikker soya- og rismelk i og med at jeg er redd for å få for mye melkesukker. Jeg tar spirulina, omega 3,6 og 12 og B-vitamin.

På skolen har vi høy intensitet og slitsomme dager. Jeg sliter med å få energi til å trene etter skolen. Vi har litt styrketrening på skolen, men jeg vil gjerne ha en fast plan og rutine tilpasset meg, som jeg kan gjøre når jeg trener for meg selv etter skolen. Jeg vil også trene kondisjon og jogge, men finner ikke energi til dette heller.

I tillegg til dette har er jeg ganske lubben og har ca 10-12 kg ekstra jeg gjerne vil bli kvitt! Akkurat nå er jeg 168cm og veier 72kg. Selvom jeg spiser sunt, så har jeg veldig stor matlyst pga. så mye dansing, og går derfor ikke ned i vekt. Jeg som allerede mangler energi er redd for at om jeg kutter i maten, så gjør jeg vondt verre.

1. Hvordan kan jeg spise for å gå ned i vekt og allikevel ha energi til skole og trening?

2. Kan det bli for mye om jeg skal trene i tillegg til danseskole?

3. Om det ikke er for mye, hvordan skal jeg starte når jeg ikke har energi?

Håper noen kan gi meg noen råd, det hadde vært fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...