Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Som jeg har skrevet i et innlegg tidligere er jeg en jente på 17år, 1.70 høy og veier mellom 71-72kg.

Jeg har hatt en drøm lenge om å komme meg ned til 60-tallet men dette har vært svært vanskelig.

For å nå målet mitt på 67kg trenger jeg virkelig å få satt opp en kostholdsplan. Har tenkt lenge på å få hjelp av feks julierafoss.no og andre som jobber med slike oppsett, men det er jo så dyrt, og for meg som er student har jeg virkelig ikke råd til dette. Er det noen her som kan hjelpe meg?

Jeg har tidligere slitt med bulimi og er litt redd for at forbrenningen min er litt ødelagt?

jeg har tenkt litt på dette : (spiser etter periodisk faste)

Lunsj1 kl 11.30: 200g kylling og 4 riskaker + salat ca 300kcal

Lunsj2 kl 15.00: 200g karbonadedeig, tacokrydder, brokkoli + salat ca 350kcal

Ettertreningsmåltid ca kl 17.30: 30g proteinpulver + 4riskaker ca 220kcal

Middag ca kl 19: (kommer til å variere) svinekjøtt, kylling, torsk, laks eller karbonadedeig, potet og

grønnsaker vil bli mellom 400-500kcal

Kvelds kl 21: 1,5dl store havregryn glutenfri, 15g proteinpulver, 0,5 ss 100%kakao pulver + masse

sukrin ca 300kcal

Dette blir til sammen ca 1550 - 1650kcal.

Jeg har også som mål å trene 3 styrkeøkter i uka på ca 1 time og avslutte en av dem med spurter + en dag med langkjøring

HVERSÅHVERSÅHVERSÅHVERSÅ SNILL Å HJELP MEG!!

tror nok noen av dere kommer til å synes jeg spiser for lite, men jeg er redd for å gå opp i vekt hvis jeg spiser mer noe jeg har erfart tidligere

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24695-hjelp-til-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalorimessig ligger du i perfekt underskudd i mine øyner? Ca. 500 kcal underskudd vil si 0,5 kg vekttap i uken. Når det er sagt er du BMI-messig helt normal! Siden du snakker om styketreninger vil det kanskje være mer hensiktsmessig med å ligge på rundt 2100-2200 kcal med en protein/fett/karbohydrat fordeling på 160g protein, 65g fett og 255g karbohydrat, det vil si gjennomsnittlig 84g karbohydrat, 52g protein, 21g fett per måltid. Du vil da ligge godt ann til å bygge litt muskler, noe som minker fettprosenten din og du vil føle deg mye strammere! :-)

PS: Ikke vær redd for å gå opp i vekt! Bytt ut vekten med en fettklype og et måleband. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24695-hjelp-til-kosthold/#findComment-864857
Del på andre sider

Kalorimessig ligger du i perfekt underskudd i mine øyner? Ca. 500 kcal underskudd vil si 0,5 kg vekttap i uken. Når det er sagt er du BMI-messig helt normal! Siden du snakker om styketreninger vil det kanskje være mer hensiktsmessig med å ligge på rundt 2100-2200 kcal med en protein/fett/karbohydrat fordeling på 160g protein, 65g fett og 255g karbohydrat, det vil si gjennomsnittlig 84g karbohydrat, 52g protein, 21g fett per måltid. Du vil da ligge godt ann til å bygge litt muskler, noe som minker fettprosenten din og du vil føle deg mye strammere! :)

PS: Ikke vær redd for å gå opp i vekt! Bytt ut vekten med en fettklype og et måleband. :)

Tusentakk for tilbakemelding :-) jeg er enig i mye av det du sier, men det å ligge på 2100-200kcal virker veldig mye i mine øyne? Har tidligere prøvd å spise 1900 - 2000kcal og ja jeg ble sterkere, men fettet slapp ikke. Derfor følte jeg meg egentlig bare større en det jeg allerede var. Jeg klarte mer i knebøy og lignende øvelser men ettersom fettet ikke slapp kom heller ikke musklene fram... Fordelingen mellom protein, karbo og fett tror jeg nok jeg skal klare å holde helt greit, men jeg trenger virkelig hjelp med hvor mye kcal jeg bør ha i meg for å miste kroppsfett. Har allerede en del muskler på kroppen så det å få enda mere muskler er ikke første prioritet. Noen som kunne hjulpet meg?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24695-hjelp-til-kosthold/#findComment-864859
Del på andre sider

Da går du tilbake på 1600-1750 kcal per dag. Fordelingen mellom protein, fett og karbohydrater forblir den samme, men i andre mengder så klart.

ja, men ser den kostholdsplanen jeg skrev opp bra ut? tror du jeg vil få resultater ut fra den eller ville du endret på noe?

skal starte på den fra i morgen og holde den ut oktober. Kommer nok til å bytte ut en av lunsjene med torsk eller laks innimellom

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24695-hjelp-til-kosthold/#findComment-864888
Del på andre sider

Annonse

er det noen flere som vil komme med noen innspill? hadde vært greit å få hørt meningene til flere av dere.

er helt sikker på at det er flerer her inne som sliter/har slitt med det samme som meg, og det hadde vært fint å høre hva dere gjorde for å oppnå ønsket resultat

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24695-hjelp-til-kosthold/#findComment-864930
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...