Rune42 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hvor mye kalorier bør jeg ligge på pr. døgn for å få effekt av styrketreningen. trener 3 ganger i uken og er 175 cm høy. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24674-hvor-mange-kalorier-daglig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Flyttet tråden til riktig underforum og endret trådtittelen til noe litt mer beskrivende. - Mod. Det hadde hjulpet mye om du faktisk ga litt mer informasjon om deg selv. Vi kommer ikke langt med høyde og antall økter i uken. Hvor mye veier du? Hvor gammel er du? Hvordan trener du, hva og hvor hardt? Hva gjør du ellers? Er du mye aktiv i hverdagen, eller mye stillesittende? Hva er målet ditt annet enn "å få effekt av styrketreningen"? Desto mer informasjon, jo lettere å hjelpe. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24674-hvor-mange-kalorier-daglig/#findComment-865088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune42 Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Takk Kristin, Her kommer mer informasjon: Jeg er en mann på 45 år, har en stille sittende jobb på kontor og er rundt 77 kg og 1.75 cm høy. Har trent kondisjonstrening og styrketrening av og på tidligere.( Uten særlig konkrete mål og resultater) Har blitt inspirert av å lese her og oppfatter at her er det mye kunnskap blant forumets medlemmer:) Mål: Ønsker å bygge mer muskelmasse og redusere fett. Bli sterkere, mer muskler og mindre fett på kroppen. Treningsprogrammet mitt: Jeg har satt sammen et fullkroppprogram og trener fast tre økter i uken. Markløft har jeg mer fokus på teknikk enn på å løfte tungt da den er ny(krevende) for meg, ellers er målet å øke tyngden hver uke på de forskjellige øvelsene. Programmet : - Dynamisk oppvarming - Markløft - Benkpress - Leg press (knebøy) fokus på markløft teknikken kjører derfor leggpress en periode. - Ned trekk foran - Sittende roing - Bicep curl - chin up - Close grip stang triceps Ligger rundt 2000 kalorier og tar protein tilskudd dgl. Hvordan bør jeg spise? og hvor mye kalorier skal jeg ligge på for å nå målene? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24674-hvor-mange-kalorier-daglig/#findComment-865115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymgo Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Siden spørsmålet her var hvor mye kalorier du bør spise, så skal jeg besvare det Da vil jeg si at vi tenker ikke lenger kalorier, men heller sunne valg og matvaner. Jeg syntes personlig at det å telle kalorier opp og ned kun gjør mat til en plage for meg selv. Faktisk så blir jeg mere sulten på diett om jeg teller kalorier enn om jeg ikke teller, noe av grunnen tror jeg er at jeg heletiden går å tenker på mat, hvor mye jeg har spist, hvor mye jeg kan spise før jeg når "limiten" osv. osv...Faktisk har jeg aldri oppnåd like gode resultater som da jeg endret matvanene mine og spiste etter sultfølelsen! De små endringene jeg gjorde var: - Sluttet HELT å småspise, aldri gå i nøtteskapet og ta noen nøtter eller en frukt. - Spiste heller passe gode porsjoner når jeg var SULTEN og til jeg ble passe mett. - Prøvde å spise minsteparten av måltidene tidligere på dagen, spiste heller store måltider på kvelden. (Erfarte bedre mental klarhet og opplagthet etter å spise slik) - Spiste mere proteiner, litt mindre karbohydrater og fett (Husk at dette er min erfaring, noen liker bedre karbohydrater osv.) - Spiste rundt 300-500g! grønnsaker til hvert måltid - Spiste et par frukt før/etter måltid for å redusere evt. søtsug - Spiste en liten neve nøtter til 2 av dagens måltider, ikke 2 håndfuller - Spiste fisk ca 4 ganger i uken, resten av uken supplementerte jeg med et BRA Omega-3 tilskudd av typen Lakseolje som er rik på antioksidanten astaxanthin. - Spiste ris/søtpotet/quinoa istedet for pasta og brød - Dersom jeg trengte et lite måltid på farten spiste jeg heller roastbeef eller kesam med bær istedet for Nutrilett bar/Protein shake - Drakk masse vann +++ Rune42 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24674-hvor-mange-kalorier-daglig/#findComment-865601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.