fridasophie Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hei allesammen! Håper noen av dere kan hjelpe meg litt med dette: Jeg er en jente på 18år, 170cm høy og veier 71-72kg Jeg sliter veldig med selvbildet mitt og føler meg veldig tykk. Men jeg får selv høre at jeg ser veltrent og fit ut. Jeg trener stort sett 3-4ganger i uka med styrke og intervaller som gerilja eller 4x4. Men jeg går ikke ned i vekt. Jeg er kun 4-5kg fra målet mitt som er 67kg. Har tidligere veid 78kg og føler at jeg nå ligger på trivselsvekten til kroppen min (har veid dette lenge) Hvor mange kalorier bør jeg få i meg hver dag? Vet heller ikke hvor mye karb jeg trenger. Burde jeg spise mindre på dagene jeg ikke trener og mer de dagene jeg trener? Har tidligere slitt med bulimi (overspising og oppkast) men har klart å komme meg ut av dette forferdelge spisemønsteret og spiser nå rundt 1500kalorier hvor maten kommer mye kylling, svinekjøtt, karbonadedeig, grønnsaker, frukt, mager vanilje kesam, bær og litt potet. Spiser rundt 60-100g karb. Unner meg også noe søtt på lørdager. Jeg spiser alltid 4riskaker evt 1banan og proteinpulver etter trening. Spiser også etter periodisk faste da dette passer meg best HÅPER NOEN KAN HJELPE MEG! har vært en drøm lenge og se 69,9 tallet på vekta. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24550-trenger-hjelp-med-kosthold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 First off; du er IKKE tykk. Du har ikke noe behov for å slanke deg eller å gå mer ned i vekt. Hva trening kan gjøre med kroppen din kan du se på mange av loggbøkene som er her inne. 1500 kcal er heller ikke så veldig mye mat for ei aktiv jente. Såvidt jeg kan lese av innlegget ditt lurer jeg på om du ikke er helt ute av den tankegangen som kommer med en spiseforstyrrelse. Jeg har selv vært der og mye av det du skriver kjenner jeg meg igjen i mtp at du ønsker å gå ytterligere ned i vekt og tenker mye kalorier. Det kan være jeg har fått helt feil inntrykk, så da beklager jeg på forhånd, men du har mye bedre av å oppsøke profesjonell hjelp face to face enn å søke råd på et internettforum. Dette er bare min personlige mening fordi jeg har slitt med lignende ting selv, og vet hvordan en som er frisk og en som ikke er frisk tenker. Ønsker deg lykke til Vær aktiv og spis masse god mat så kroppen får næring og overkudd Lena Ludvigsen 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24550-trenger-hjelp-med-kosthold/#findComment-861240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridasophie Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Jeg er helt ute av spiseforestyrrelsen, har ikke en gang tenkt på overspising eller oppkast på en stund, så er egentlig veldig stolt over meg selv :-) Men ja, jeg tenker på kalorier mye grunnet at jeg er redd for å gå opp i vekt. Har alltid hatt et mål om å nå 67kg, men jeg klarer aldri å komme meg vekk fra trivselsvekten til kroppen min. Det er derfor jeg trenger hjelp av dere profesjonelle på denne siden til å hjelpe meg litt med hvor mye jeg bør få i meg. Men tusentakk for svar, og er deilig å vite at du virkelig kan forstå hvordan det har vært ettersom du selv har hatt et dårlig forhold til mat. Lykke til videre til deg også First off; du er IKKE tykk. Du har ikke noe behov for å slanke deg eller å gå mer ned i vekt. Hva trening kan gjøre med kroppen din kan du se på mange av loggbøkene som er her inne. 1500 kcal er heller ikke så veldig mye mat for ei aktiv jente. Såvidt jeg kan lese av innlegget ditt lurer jeg på om du ikke er helt ute av den tankegangen som kommer med en spiseforstyrrelse. Jeg har selv vært der og mye av det du skriver kjenner jeg meg igjen i mtp at du ønsker å gå ytterligere ned i vekt og tenker mye kalorier. Det kan være jeg har fått helt feil inntrykk, så da beklager jeg på forhånd, men du har mye bedre av å oppsøke profesjonell hjelp face to face enn å søke råd på et internettforum. Dette er bare min personlige mening fordi jeg har slitt med lignende ting selv, og vet hvordan en som er frisk og en som ikke er frisk tenker. Ønsker deg lykke til Vær aktiv og spis masse god mat så kroppen får næring og overkudd Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24550-trenger-hjelp-med-kosthold/#findComment-861248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg er helt ute av spiseforestyrrelsen, har ikke en gang tenkt på overspising eller oppkast på en stund, så er egentlig veldig stolt over meg selv Men ja, jeg tenker på kalorier mye grunnet at jeg er redd for å gå opp i vekt. Har alltid hatt et mål om å nå 67kg, men jeg klarer aldri å komme meg vekk fra trivselsvekten til kroppen min. Det er derfor jeg trenger hjelp av dere profesjonelle på denne siden til å hjelpe meg litt med hvor mye jeg bør få i meg. Men tusentakk for svar, og er deilig å vite at du virkelig kan forstå hvordan det har vært ettersom du selv har hatt et dårlig forhold til mat. Lykke til videre til deg også Takk for gode ord Viktig å få forståelse av hvordan man har det og tenker, det er mye som sitter mellom ørene. Det er nok da en grunn til at kroppen holder den vekta du har nå, som du sier, det nok kanskje da den vekten kroppen 'skal ha'. I første omgang ville jeg prøvd å legge på meg litt mer muskelmasse, uten at jeg vet hvordan du ser ut, men in general strammer man gjerne opp og ser bedre ut på en høyere vekt fordi muskler tar mindre plass enn fett. Så hvis du ikke allerede har gjort det, start opp med et skikkelig styrkeprogram og gi det litt tid. Da snakker vi noen mnd, ikke uker. Ikke tenk vekt, bruk heller målebånd. Vekta tar ikke hensyn til forholdet mellom fett, muskler eller vann i kroppen, og vekta kan forandre seg fra dag til dag, så derfor er ikke det en optimal måte å måle framgang på. Ta før og etterbilder, og ta tiden til hjelp. Hvis du vil må du gjerne sende meg en PM med mer spesifikke spm hvis du føler det kanskje kan hjelpe deg. Ellers vil jeg bare understreke at du ikke har NOE igjen for å tyne kroppen til å gå ytterligere ned i vekt, ved mindre du skal stille i fitnesskonkurranse, noe jeg tviler på at du skal med det første Det handler om å finne en livsstil man kan leve med uten å måtte tenke på mat, kalorier, speilet og hvilke buksestr man bruker Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24550-trenger-hjelp-med-kosthold/#findComment-861250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridasophie Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Tusentakk for tips! Nå føler jeg meg veldig dum men hva mener du med PM? Har jo ikke planer om å stille i en fitnesskonkurranse, men det handler mere om selvfølelsen ( det å kunne gå rundt å føle meg vell i min egen kropp) Spesielt rundt sommertider når man går i lettere klær. Takk for gode ord Viktig å få forståelse av hvordan man har det og tenker, det er mye som sitter mellom ørene. Det er nok da en grunn til at kroppen holder den vekta du har nå, som du sier, det nok kanskje da den vekten kroppen 'skal ha'. I første omgang ville jeg prøvd å legge på meg litt mer muskelmasse, uten at jeg vet hvordan du ser ut, men in general strammer man gjerne opp og ser bedre ut på en høyere vekt fordi muskler tar mindre plass enn fett. Så hvis du ikke allerede har gjort det, start opp med et skikkelig styrkeprogram og gi det litt tid. Da snakker vi noen mnd, ikke uker. Ikke tenk vekt, bruk heller målebånd. Vekta tar ikke hensyn til forholdet mellom fett, muskler eller vann i kroppen, og vekta kan forandre seg fra dag til dag, så derfor er ikke det en optimal måte å måle framgang på. Ta før og etterbilder, og ta tiden til hjelp. Hvis du vil må du gjerne sende meg en PM med mer spesifikke spm hvis du føler det kanskje kan hjelpe deg. Ellers vil jeg bare understreke at du ikke har NOE igjen for å tyne kroppen til å gå ytterligere ned i vekt, ved mindre du skal stille i fitnesskonkurranse, noe jeg tviler på at du skal med det første Det handler om å finne en livsstil man kan leve med uten å måtte tenke på mat, kalorier, speilet og hvilke buksestr man bruker Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24550-trenger-hjelp-med-kosthold/#findComment-861255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Tusentakk for tips! Nå føler jeg meg veldig dum men hva mener du med PM? Har jo ikke planer om å stille i en fitnesskonkurranse, men det handler mere om selvfølelsen ( det å kunne gå rundt å føle meg vell i min egen kropp) Spesielt rundt sommertider når man går i lettere klær. Hehe, personlig melding da, på innboks Styrketrening har for meg, og mange andre, gjort underverker med selvfølelsen og selvbildet. Aldri har jeg vært så fornøyd med meg selv som jeg er nå, etter over et år med hard styrketrening. Jeg er ikke der jeg ønsker enda, så personlig har jeg langt igjen å gå, men reisen ift hva jeg har lært psykisk og fysisk er viktigere enn jeg kan klare å uttrykke Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24550-trenger-hjelp-med-kosthold/#findComment-861290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridasophie Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Oja ja da forstår jeg! Hadde satt veldig stor pris på om du kunne hjelpet meg litt med kostholdet? Styrketreninga har jeg et godt opplegg på fra før hvor jeg kjører mye baseøvelser som knebøy, hipthrust, utfall, militærpress, armhevninger og lignende :-) Har selv trent hardt styrketrening i ett år nå, og jeg kan jo se forskjell på kroppen min, men føler som deg at jeg har en vei igjen å gå før jeg blir fornøyd Hehe, personlig melding da, på innboks Styrketrening har for meg, og mange andre, gjort underverker med selvfølelsen og selvbildet. Aldri har jeg vært så fornøyd med meg selv som jeg er nå, etter over et år med hard styrketrening. Jeg er ikke der jeg ønsker enda, så personlig har jeg langt igjen å gå, men reisen ift hva jeg har lært psykisk og fysisk er viktigere enn jeg kan klare å uttrykke LeanMachine 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24550-trenger-hjelp-med-kosthold/#findComment-862263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.