Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat begynt så smått med litt styrketrening (nybegynner). Kjører Starting Strength programmet. Problemet mitt er at jeg drar noen uker i løp av høsten på turer med skolen. For eksempel blir jeg borte fra tirsdag til søndag neste uke. Hvordan bør jeg løse dette med tanke på treningen? Kan jeg prøve å ligge på kcal underskudd disse ukene, eller vil det gå mye utover styrken/muskelmassen min og?

Har noen andre spørsmål angående programmet og.

Økt A kjører jeg nå:

-knebøy 3x5

-benk 3x5

-mark 1x5

-dips 2 sett til jeg ikke klarer flere

Har også kjørt planke på ball, men tror jeg dropper den eller bytter den ut med RKC-planke eller noe annet.

Økt B:

-knebøy 3x5

-skulderpress 3x5

-pendlay rows 3x5

-chins 3 sett til jeg ikke greier flere.

Planke her også.

Ser dette greit ut?

Jeg er 181, 77kg. Trener altså dette 3 ganger i uka, samt at jeg sykler ca 12km 5 dager i uka. Målet er jo selvsagt å gå opp i vekt, men ikke fettprosent. Er 3000kcal et greit utgangspunkt da, eller blir dette for mye?

Der jeg trener er minste vekt 1,25kg, så viss jeg skal øke med 2,5 kg hver gang blir det for mye i noen øvelser. Bør jeg da satse på å øke annenhver økt i stedet?

På forhånd, takk :)

Fortsetter under...

Har lagt inn "hotellromtreningsdag" i loggboka mi, men den er basert på andre øvelser.

Støtter Rakker i uttalelsen, en uke er virkelig ikke krise. I beste fall er det en fin restitueringsuke som bare gjør godt.

Dere har sikkert rett, men føler bare litt på at jeg rekker fire økter før jeg går glipp av to-tre økter. At progresjonen som nybegynner blir dårligere enn hva den ellers ville vært.

Men hva tenker dere om kcal inntak de ukene jeg ikke får trent? Vedlikehold eller underskudd?

Det optimale hadde jo selvfølgelig vært om man kunne dedikere livet sitt til det målet man vil oppnå,og tilrettelegge så resten av livet passer,men innimellom går ikke det. I ditt tilfelle ville jeg tatt livet helt med ro og kost meg med pausen. Det er jo tross alt ikke verre enn at du fortsetter der du stoppet,når du kommer tilbake, ingen kommer til å skyte deg fordi du ikke har oppnådd teoretisk sett maksimum med resultater på kortest mulig tid.

Du kommer forhåpentligvis til å trene i såpass lang tid fremover,at i det store og hele vil ikke en uke med treningsfri gjøre noe som helst som helst overhodet. Om du klarer å trene tre ganger i uka i et år fremover,så har du bare gått glipp av ca 2% treningsmengde, og holder du på å fem år, har du fremdeles unnagjort 99,6% av teoretisk maks. Det burde vel gå fint vel?

Du får kjøpt mindre vekter enn 1,25kg, såkalte mikroskiver, på diverse nettbutikker, Ebay, Amazon, tror Mobech har noen og..

Når du sier du følger SS, har du lest boka?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...