Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann dere drevne fitnessblogg folk.

Jeg trenger noen innspill på øvelser for nedre del av rygg , de "rygg pølsene nederst" :)

Har dere noen bra øvelser?

Jeg har noen øvelser jeg alt har tatt, det er

markløft/rumenske markløft, rygghev, roing med fristang, høy roing, sittende roing i cabel smalt grep.

Takker for ALLE innspill :)

Fortsetter under...

Rygghev med belastning (gjort riktig),tung markløft,tung rumensk markløft og Pendlayrows.

Hvorfor fokusere spesiellt på bunnen av korsryggen?

disse øvelsene gjør eg alt: Rygghev med belastning (gjort riktig),tung markløft,tung rumensk markløft

Har mer masse og mer markert øverste delen av ryggen og trenger bygge mer masse nedre del av ryggen der "ryggpølsene er" :) derfor ska eg ha mer fokus og trenger flere gode øvelser på den delen av kroppen :)

Utfordringen der er isåfall at musklenen i korsryggen er ganske små, og flere av de ligger etter det jeg forstår rimelig dypt, da de jo skal støtte opp rundt ryggraden og holde den stabil. Sånn sett er det nok et område det kan være tricky å bygge særlig masse volum på, så mitt tips vil nå helle mot at du jobber deg opp mot å bli jævlig sterk i markløft, glute bridge og rumensk mark, så vil resten av korsryggen følge etter. Hvor mye tar du i mark/rumensk mark nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...