Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har holdt på med starting strength i en god stund nå og har kommet opp i 95 kg knebøy. Forrige uke klarte jeg å gå igjennom hver økt uten noe særlig problem, og hadde tenkt å sette opp vekta den uka her. Men når jeg skulle begynne på mandag, så klarte jeg bare å fullføre to sett ordentlig før smertene i låra ble får ille, dette var også tilfellet på onsdag og i dag.

Smertene kommer vanligvis etter et par reps i det første settet også blir de bare værre og værre, det føles som om jeg er veldig støl, selvom jeg vil tro jeg får nok hvile (?) Trener tre ganger i uka og har tre sett knebøy i hver økt. Dette har også skjedd en gang før, da hadde jeg en uke pause av andre grunner, da jeg kom tilbake så var alt ok igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24344-smerter-i-quadriceps-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmer du godt opp før trening? Kjenner du på "stølheten" utenom trening?

Ja, pleier å ta noen repetisjoner bare med stanga, også noen repitisjoner med litt middels tunge vekter først. Nei, merker ikke noe ellers, isåfall minimalt. Og "stølheten" forsvinner i løpet av dagen.

Det kan ihvertfall umulig skade å varme skikkelig opp.

Ellers vil jeg anbefale god gammeldags tøying, da du har brukt musklene dine ganske heftig er det lov å anta at de har blitt stramme av all bruken. Følgelig vil gode runder med tøying av både forside,bakside og innside lår være på sin plass.

Prøv å tøye ut 1-3 ganger om dagen den neste uka fremover, og se om det hjelper på ting?

Note; jeg er ikke utdannet innen helse og vet nada.

Annonse

Det kan ihvertfall umulig skade å varme skikkelig opp.

Ellers vil jeg anbefale god gammeldags tøying, da du har brukt musklene dine ganske heftig er det lov å anta at de har blitt stramme av all bruken. Følgelig vil gode runder med tøying av både forside,bakside og innside lår være på sin plass.

Prøv å tøye ut 1-3 ganger om dagen den neste uka fremover, og se om det hjelper på ting?

Note; jeg er ikke utdannet innen helse og vet nada.

Skal prøve dette, takker for råd :)

Har du trent knebøy 3x i uka før du begynte på SS? For mange kan det bli en stor overgang og en del inkludert meg selv har fått belastningsskader i forbindelse med bøy 3x(+) i uka.

Nei, jeg hadde veldig liten erfaring med styrketrening før jeg begynte på SS. Blir vel bare nødt til å se det an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...