Gå til innhold

akilles betennelse?


ingvildRR

Anbefalte innlegg

heihei! Jeg har fått påvist betennselse i akillesen. Da får jeg ikke trene det jeg egentlig skulle ønske å gjøre som jogging, bakkeløp osv :p Men, det jeg kan gjøre er noe styrke trening. Derfor lurte jeg på tips til hva som an hjelpe med både foten og gå ned i vekt. an eg f.eks gjøre knebøy og markløft? prøvde på det en dag med lette vekter, gikk veldig bra. Noen andre øvelser jeg kan gjøre? evt ett program jeg an følge som vil gjøre foten min litt bedre pluss gå ned i vekt? spiser halvparten av det dagsbehovet mitt er, så er på rett spor der da. takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg et skikkelig styrkeprogram, som f.eks. starting strength, x-strength, x-press, x-size, FBs treningsprogram for nybegynnere eller lignende. Kjør gjennom hele kroppen, ikke bare beinøvelser. Hva du kan gjøre for betennelsen bør du snakke med fysioterapaut eller lignende om, de har nok noen gode råd rundt tøying og annen nødvendig behandling.

For å gå ned i vekt må du først og fremst gjøre endringer i kostholdet, og du kan eventuelt trene litt alternativ kondisjonstrening om du kan. Hva er din nåværende høyde og vekt? Det du gjør i dag, å spise halvparten av dagsbehovet ditt, er i alle fall veldig tvilsomt riktig vei å gå. Hvor mange kalorier får du i deg daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekten min er 74kg om morningen og høyden min er 163 cm eller noen cm høgere. får i meg ca 1300 kalorier nå i det siste. Drikker sykt mye vann i tillegg, derfor jeg spiser bare halvparten av mitt dagsbehov. regnet ut dagsbehovet mitt flere ganger på flere kalkulatorer. Bruker somebody.no for å skrive ned hva jeg spiser også får jeg opp hvor mange kalorier jeg har spist hver dag. Hvert måltid blir jeg mett men ikke for mett. Er aldri sulten mellom måltidene heller. Spiser bare sunt også forresten.

takk for tips på styrketrening! snakket jo med lege, og ble henvist til sånn trykkbehandling, men kan forsatt ikke springe eller sånt før noen måneder med behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...