Gå til innhold

Spørsmål ang inntak av kcal ved fett% nedgang!

Anbefalte innlegg

Holder på med en plan nå hvor jeg faktisk øker kcalene, jeg har startet lavt og er nå på 1800kcal fridager og 2000x3(treninger)+ 2500-2800 på trening(lørdager).

Jeg har rundt 20-25% fett på kroppen, men slik som i dag har jeg gjerne spist 1600kcal(etter jeg har spist kveldsmaten min).

Da vil makroene mine se slik ut:

1 587 kcal

115,0 protein

147,1 karbohydrater

57,7 fett

M1: 3egg, 2 bacon

M2: 250g kylling, 75g ris+ kyllingsaus og grønnsaker

M3: 80g havregryn, 300dl melk+jordbærsyltetøy

Det jeg egentlig lurer på: Burde jeg nådd målet om 1800kcal(er tross alt på diett), eller går det helt fint?Tenker da selvfølgelig med tanke på mine muligheter til å forbrenne fett?

Problemer er at jeg ikke er sulten osv... Og JA, jeg vet jeg er lavt på kcal, men jeg holder på å øke og skal opp mot 2000fridager og 2800-3000kcal treningsdager innen jul(øker med 200-400kcal per uke samlet sett)

Fortsetter under...

Sånn øyeblikkelig ville jeg sagt at det går helt fint at du en dag spiser 1600 istedenfor målet på 1800, men ved nærmere øyesyn synes jeg du ligger litt lavt på protein i forhold til karbs, særlig med tanke på at du er på en diett. Så ja, i mine øyne burde du makromessig kanskje få i deg 200 kcal til og at dette da er 50 gram ekstra protein. Dette er for å øke sansynligheten for at du beholder LBM ved vektnedgang osv. Bare en tanke:=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...