Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trener kun mark og bøy og elsker de to øvelsene. Jeg er ute etter styrke da jeg i utgangspunktet er stor og ikke ønsker høyere fettprosent.

Mine utgangspunkt i bøy: 1RM på 190 kg og arbeidssett med god teknikk på 160 kg

Mine utgangspunkt i mark: 1RM på 275 kg og arbeidssett med god teknikk på 230 kg

Jeg har tidligere hatt best utnytte av å jobbe meg opp til et toppsett for å avslutte der, men treningen i seg selv blir veldig kort ettersom jeg kun kjører base.

Jeg ønsker et mangfold innen disse to øvelsene som gjør at jeg kan jobbe hardt i en times tid samtidig som jeg ikke må gjøre masse unødvendig fjas.

Mine hovedmål er 200 kg i bøy og 300 kg i mark. Jeg er 197 cm og veier 120 kg.

Hvordan kan jeg trene på best mulig måte for å nå disse målene samt få mere ut av treningen?

Takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24114-markb%C3%B8y-rutine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du elsker bøy og mark betyr vel ikke at du ikke kan gjøre andre øvelser? Baseøvelser er og blir best, men når støtteøvelsene kan styrke baseøvelsene er det vel verdt det ekstra kvarteret+ på gymmen. Finnes forøvrig også veldig mange varianter av bøy og mark som styrker ulike deler av løftet. Jeg ville foreslått at du lærer deg å like benk og finner deg et godt mengdeprogram.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24114-markb%C3%B8y-rutine/#findComment-851029
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...