Sknerten Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Denne oppskriften brukte jeg når jeg gikk oppover Stabbursdalen i Finnmark i sommer. Dette er den Ultimate energibomben! Den fikk meg dit jeg skulle, uten hadde jeg vært fortapt Kan helt sikkert brukes i andre annledninger også når det trengs skikkelig med energi! Oppskrift Alvebrød: - 1/2 Kg Brunt sukker - 1/2 Kg Ekte smør - Tørket frukt - Havregryn Smelt sukkeret i en kasserolle. Smelt deretter smøret oppi sukkeret. Bland opp i tørket frukt og havregryn til det blir en tykk grøtaktig masse/ konsistens. Kjevle eller kna ut til den er ca en halv cm tykk, og del i ønsket store posjoner. Mine var vel ca 4x4cm og en halv cm tykk. Pakk inn i plastfolie/sølvpapir og legg i kjøleskap. De holder lenge og det tåler også og ligge i sekken noen dager uten at de mister konsistensen eller blir dårlige. De er faktisk ganske gode også Ole-Mats Moskvil og Kristin Charm 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24111-alvebr%C3%B8d-energibombe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.