Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne oppskriften brukte jeg når jeg gikk oppover Stabbursdalen i Finnmark i sommer.

Dette er den Ultimate energibomben! Den fikk meg dit jeg skulle, uten hadde jeg vært fortapt :)

Kan helt sikkert brukes i andre annledninger også når det trengs skikkelig med energi!

Oppskrift Alvebrød:

- 1/2 Kg Brunt sukker

- 1/2 Kg Ekte smør

- Tørket frukt

- Havregryn

Smelt sukkeret i en kasserolle. Smelt deretter smøret oppi sukkeret. Bland opp i tørket frukt og havregryn til det blir en tykk grøtaktig masse/ konsistens.

Kjevle eller kna ut til den er ca en halv cm tykk, og del i ønsket store posjoner. Mine var vel ca 4x4cm og en halv cm tykk.

Pakk inn i plastfolie/sølvpapir og legg i kjøleskap. De holder lenge og det tåler også og ligge i sekken noen dager uten at de mister konsistensen eller blir dårlige. :)

De er faktisk ganske gode også :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24111-alvebr%C3%B8d-energibombe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...