Gå til innhold

PVL XtraVol (BCAAS+L-Glutamin) eller BCAA?

Anbefalte innlegg

Bruker nå Whey Tech og Herbalife Formula 1 som jeg blander. Inntak 3 x dagen.

Har fått med meg at mange bruker BCAA eller XtraVol (som inkl. glutamin), både rett før og etter trening.

Dere med erfaring på bruk av tilskudd: hva vil jeg ha mest nytte av av disse to, hvis noen i det hele tatt?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23932-pvl-xtravol-bcaasl-glutamin-eller-bcaa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vist jeg var deg hadde jeg sjekket ut EQ Pluss!

Det er noe v det råeste jeg har brukt + det er produsert i Norge så du vet at det er 100% rent og bra for kroppen.

Altså, Nammo produserer også en god del ting her til lands, men INGENTING av det de lager er særlig bra for kroppen.

Bare fordi noe er norskt betyr det ikke at det automagisk er fantastisk. At du ser ut til å være en helsekostansatt som laget deg bruker ene og alene for å pushe produktene dine på andre, taler ikke så voldsomt godt for deg heller, til tross for at du og antakeligvis er laget i Norge.

Hvorfor ta både proteinpulver og vektkontroll-pulver sammen? Har du et ønske om å gå opp eller ned i vekt?

Hvordan ser kostholdet ditt ut ellers?

Kosttilskudd er som lysene på toppen av kaka, hvis ikke den er laga skikkelig, smaker awesome og er pyntet etter alle kunstens regler, er det lite vits i å ha lys der. Det samme gjelder folk som trener, om du ikke spiser nok, trener surreøvelser uten mål og mening, og sover to timer om natten da er det null poeng med både PWO, glutamin, BCAA, og annet ekstraræl, før du ordner opp i det grunnlegende. Og selv da vil jeg påstå at kosttilskudd stort sett (med unntak av proteinpulver*, Kreatin, omega3 og multivitaminer) penger i dass.

Mest sannsynligvis er du ikke på det stadiet at BCAA kommer til å utgjøre noen forskjell, så jeg ville heller tatt de pengene og investert i treningsmateriell/PT-time, rumble roller, eller nye freshe treningsklær, ting du faktisk får noe ut av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...