Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Endelig har jeg bestemt meg for å begynne med proteinpulver. Har lest litt på nettet og har funnet ut at jeg skal kjøpe Proteinfabrikken - Whey Protein 3000g Mocca-Sjokolade. (Noen som mener at dette er et dårlig valg??)

Siden jeg er helt nybegynner i dette, hadde det vært fint om noen kunne svart meg på disse spørsmålene;

-Trener ca 5 ganger i uken (styrke og cardio), Hvor mye skal jeg ta når jeg trener og når? (Veier forresten 56 kilo og er 166 høy.)

-Er det nøvendig å drikke det til frokost osv? Begynner på proteinpulver for å bygge muskler raskere.

-Skal jeg blande det med melk eller vann?

-Hvor mye væske skal jeg ta?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23710-nybegynner-p%C3%A5-proteinpulver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste som spiser normalt vil også få dekket behovet for proteiner. Slik jeg forstår det så er målet ditt å bygge muskler, her vil det være hensiktsmessig i stil med økende fysisk aktivitet å øke det totale kaloriinnholdet. Å dekke det eventuelle økte behovet er relativt lite i forhold til økningen. Dette kan gjøres ved å ha litt ekstra fokus på gode kilder til dette som for eksempel meieri-produkter, kjøtt og egg.

Du vil ikke bygge muskler raskere om du supplementerer med tilskudd, hensikten er slik navnet lyder når det av ulike grunner ikke lar seg gjøre å få dette dekket via kosten. Her vil jeg også skyte inn at igjen - for de aller fleste er det enkle grep det er snakk om. Det vil si å sikre seg at enhver måltid har en optimal sammensetning. : meieri + korn, korn + belgvekster, egg + hva du liker å ete. Om du derimot skulle ha noen vansker som gjør inntaket av nok næring, kan tilskudd av både energi samt proteiner være en aktuell strategi.

Med dine 56 kg så vil du nok ha et behov ca. mellom 70-100g, avhengig av faktorer som det lar seg vanskelig å ta standpunkt via internett. Men for å sette det i et perspektiv vil 3 dL melk gi deg rundt 10 gram protein alene.

Lykke til med videre progresjon. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...