Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Endelig har jeg bestemt meg for å begynne med proteinpulver. Har lest litt på nettet og har funnet ut at jeg skal kjøpe Proteinfabrikken - Whey Protein 3000g Mocca-Sjokolade. (Noen som mener at dette er et dårlig valg??)

Siden jeg er helt nybegynner i dette, hadde det vært fint om noen kunne svart meg på disse spørsmålene;

-Trener ca 5 ganger i uken (styrke og cardio), Hvor mye skal jeg ta når jeg trener og når? (Veier forresten 56 kilo og er 166 høy.)

-Er det nøvendig å drikke det til frokost osv? Begynner på proteinpulver for å bygge muskler raskere.

-Skal jeg blande det med melk eller vann?

-Hvor mye væske skal jeg ta?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23710-nybegynner-p%C3%A5-proteinpulver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste som spiser normalt vil også få dekket behovet for proteiner. Slik jeg forstår det så er målet ditt å bygge muskler, her vil det være hensiktsmessig i stil med økende fysisk aktivitet å øke det totale kaloriinnholdet. Å dekke det eventuelle økte behovet er relativt lite i forhold til økningen. Dette kan gjøres ved å ha litt ekstra fokus på gode kilder til dette som for eksempel meieri-produkter, kjøtt og egg.

Du vil ikke bygge muskler raskere om du supplementerer med tilskudd, hensikten er slik navnet lyder når det av ulike grunner ikke lar seg gjøre å få dette dekket via kosten. Her vil jeg også skyte inn at igjen - for de aller fleste er det enkle grep det er snakk om. Det vil si å sikre seg at enhver måltid har en optimal sammensetning. : meieri + korn, korn + belgvekster, egg + hva du liker å ete. Om du derimot skulle ha noen vansker som gjør inntaket av nok næring, kan tilskudd av både energi samt proteiner være en aktuell strategi.